A Spark 69 pontot kapott a lehetséges százból, és csak egyetlennel maradt le a maximális öt csillagról.
"Új mini autónk kiváló szereplése a szigorú Euro-NCAP törésteszten visszatükrözi azt a törekvésünket, hogy ne csupán figyelemfelkeltő designt és ügyes helykihasználást kínáljunk, hanem kimagasló biztonságot is," - mondta Wayne Brannon, a Chevrolet Europe elnöke. "A Spark minden tekintetben megfelel az igényes európai kiskocsi-vásárlók igényeinek."
A mozgó, deformálható akadállyal végrehajtott oldalütközésre maximális 8 pontot kapott a Spark, illetve nyolcból 7.35-öt a nagyon veszélyes oszlop-oldalütközésre, mutatva elsőrangú védelmező képességét ilyen nehéz baleseti szituációban is.
Szintén maximummal értékelték a különféle baleseti típusokat figyelembe vevő gyermekbiztonsági rendszert. A másfél, illetve hároméves gyermeket reprezentáló bábukat tökéletesen megvédte a Spark szilárd utascellája és biztonsági felszerelése.
Ezek az eredmények a Chevrolet Spark szolid struktúrájának és gazdag aktív-, illetve passzív biztonsági berendezésének köszönhetők. A kiskocsi karosszériájának több mint 66 százaléka készül nagyszilárdságú-, illetve 16.5 százaléka ultra-nagyszilárdságú acélból. Az utóbbit használják például az alváz hossztartóiban, valamint a szélvédő- és az ajtóoszlopban. Ez is szerepet játszik az oldalütközésben mutatott jó teljesítményhez.
A Chevrolet Sparkban alapfelszerelés a front- az oldal- és a függönylégzsák, az első övek előfeszítősek, és a hátsók is hárompontosak.
Az új Spark Magyarországon 2010 januárjától kapható.
|