Az új autók biztonságát értékelő európai szervezet, az Euro NCAP, a maximumként elérhető öt csillaggal tűntette ki az új Opel Astrát az idéntől érvényes szigorúbb követelmények szerint.
Az Astrát elismerő, lehető legmagasabb Euro NCAP értékelésben szerepet játszott a nyaksérülés ellen védelmező aktív fejtámla. Különösen fontos dolog ez, hiszen utoléréses ütközéskor az ostorcsapás-nyaksérülés a leggyakoribb sérüléstípus.
Az Opel aktív fejtámlája, amely az autóiparban legjobbnak számító ülés szerves része, önmagában is műszaki újdonság: működés után teljes mértékben visszaáll eredeti helyzetébe, nem kell a márkaszervizbe vinni.
Az Euro NCAP újabban egyetlen általános értékelést bocsát ki, maximum öt csillaggal. A csillagok száma azt mutatja, hogy miképpen teljesít a jármű négy területen: a felnőtt-védelemben, a gyermekbiztonságban, a gyalogosvédelemben és a vezetőtámogatásban. A pontszámot az egyes területek súlyozásával dolgozzák ki, de egyetlen terület sem marad figyelmen kívül.
Nagyon jó az Astra első utasainak védelme frontális ütközés ellen. Pontokat adott az NCAP a megcsúszást minimumra csökkentő számítógépes Electronic Stability Controlplus menetstabilizálóért is, amely az autó valamennyi változatában standard, az Euro NCAP értékelést elfogadó 27 országban, illetve Norvégiában és Svájcban.
"Az Opel autói a legbiztonságosabbak közé tartoznak a világon. Ez nem vélemény, hanem tény, amelyet független szervezetek erősítenek meg," - mondta Hans Demant, az Adam Opel GmbH igazgatója.
Az Astra karosszéria-struktúrája és utasvisszatartó rendszere nemcsak az Európában jelenleg érvényes és ezentúl várható ütközésbiztonsági standardoknak felel meg, hanem az egész világon bárhol érvényes előírásoknak is, de ami a lényeg, valós biztonságot nyújt életszerű helyzetekben.
A kettős öv-előfeszítő például azzal előzi meg a sérülést, hogy ütközéskor helyén tartja az utas medencéjét - feleslegessé téve a drága térd-légzsákot, amelynek helyén rakodórekeszt lehet kialakítani.
Említést érdemel még a hat légzsák, a becsatolásra figyelmeztetés, valamint a gyermekülés elhelyezésekor kikapcsolható légzsák az „anyósülésen". Az ABS-t kipörgésgátló, új generációs ESPPlus, adaptív féklámpa, Adaptive Forward Lights (AFL+) világítás és Opel Eye kamera egészíti ki.
Hallatlanul szilárd utascella
Az Astra passzív biztonságának alapja a jórészt nagyszilárdságú acélból készülő utascella, amely ütközéskor minimális mértékben deformálódva biztosítja a túlélőteret. Az első és hátsó gyűrődő zóna meghatározottan deformálódva nyeli el az energiát.
A három első erőbevezetési útvonal egyike a nagysebességű ütközést elviselő, és az erőket szétosztó segédváz, míg oldalütközéskor az erős szerkezet látja el azt a feladatot. Az ajtók ultra-nagyszilárdságú acélbetétje átlósan helyezkedik el, közösen véve fel az erőt a szintén nagyszilárdságú tetőoszloppal, a küszöbbel, a padlóval és a tető kereszttartójával.
A gyalogosvédelem érdekében megfelelő hézag van a motorház kemény részei és a motorháztető között, illetve az utóbbi engedékeny anyaga és konstrukciója csökkenti a fejsérülés veszélyét. Az egyik alkategóriában pedig az eredményezte az Astra maximális NCAP pontszámát, hogy a lökhárító energiaelnyelő habosított betétje az autó teljes szélességében védi az elütött ember lábszárát.
Gyermekbiztonság
A frontális- és oldalütközéskor maximális pontszámot kapott az Astra a hároméves gyermeknek megfelelő bábu védelméért. Ebben szerepet játszott a hátsó szélső üléseken elhelyezhető Opel gyermekülés, és az ISOFIX csatot kiegészítő felső rögzítő pánt. , A jobb első légzsákot ki lehet kapcsolni, ha gyerekülést tesznek oda.
Összehangolt biztonsági stratégia
Az Opel mérnökei egységes stratégiába foglalták össze az Astra passzív biztonsági megoldásait. Korszerű részletei közül nem egy játszik vezető szerepet a kompakt kategóriában, maximális védelemről gondoskodva.
Vezetőtámogatás:
- Fejlett Adaptive Forward Light (AFL+) kanyarvilágítás állítja be önműködően a fényszóró sugarát a pillanatnyi út- és időjárási viszonyok szerint. Az AFL+ kilencféle funkciójának jóvoltából jobban látja a vezető az utat, például kereszteződésben vagy éjszakai országúton.
- Opel Eye - sávfigyelő és közlekedési jelzőtáblákat felismerő rendszer
- Automatic Lighting Control automatikus világításkapcsoló
Az Astra kiváló vezethetőségét adó és a baleseteket megelőző aktív rendszerek:
- Electronic Stability Controlplus, amely egyszerre három kerékre is hat.
- FlexRide, az Opel mechatronic futóműve, a körülményekhez önműködően alkalmazkodó adaptív stabilizálással
- Brake Assist fékasszisztens
- Traction Control a motorra és a fékre ható kipörgésgátló
Passzív biztonsági berendezések, a szilárd utascella és a hat légzsák mellett:
- Aktív fejtámlák a nyaksérülés megakadályozására
- Kettős övfeszítők,
- Öv-erőhatárolók csökkentik a mellkas terhelését
- Pedálkiakasztó rendszer csökkenti a vezető lábsérülésének veszélyét
- Alácsúszásgátló perem mindegyik ülésben
- Energiaelnyelő kormányoszlop
Figyelmeztető és biztonsági rendszerek:
- Adaptív féklámpa figyelmezteti a követő jármű vezetőjét hirtelen fékezéskor, vagy ha 30 km/óra fölött működik a blokkolásgátló.
- Automatikusan kikapcsoló benzinpumpa akadályozza meg az üzemanyag kifolyását balesetkor
- Vészvillogó kapcsol be önműködően a baleset után
- Automatikusan kigyulladó belső világítás könnyíti meg a menekülést, illetve mentést az autóból.
|