Egyre több cégvezető ismeri fel a béren kívüli juttatások jelentőségét, különös tekintettel az egészségügyi ellátásra. A megfelelő magánegészségügyi szolgáltató kiválasztása komoly üzleti döntést követel, az intézmények közül azonban – előzetes információk hiányában – meglehetősen nehéz választani.
Az ügyfelek gyakran elsősorban az árak alapján döntenek, és nem veszik figyelembe, hogy ezért milyen minőségű és színvonalú szolgáltatást kapnak.
A Budai Egészségközpont összeállított egy olyan szempontrendszert, amely segítséget nyújt a megfelelő magánegészségügyi szolgáltató kiválasztásában.
A magánegészségügyi szolgáltató kiválasztásának legfontosabb szempontjai:
1. Megbízható szakmai és technológiai háttér
2. Ügyfélszempontú szolgáltatási kultúra
3. Komplex informatikai és ügyfélkezelési rendszer
4. Standardizált szolgáltatási folyamatok
5. Minőségi ellátási körülmények
„Sikerünket elsősorban annak köszönhetjük, hogy a szakmai és szolgáltatási színvonalban nem ismerünk kompromisszumot, stratégiánk kiemelten ügyfélorientált működésen alapul. Partnereink és pácienseink elégedettsége a legfontosabb számunkra, amelynek fenntartásához nélkülözhetetlen a magas szintű, minőségi ellátás biztosítása” – mondta Kiss András, a Budai Egészségközpont marketing és értékesítési igazgatója.
Megbízható szakmai és technológiai háttér
Egy magánegészségügyi intézményben a teljes körű, magas szintű szolgáltatásra garanciát nyújt a szakterületek széles skálája, az intézményben dolgozó szakemberek száma, illetve, ha nagy gyakorlattal, széles körű szaktudással rendelkező, neves orvosok biztosítják a minőséget.
A szakmai képzések, továbbképzések és tanulmányutak során a szakemberek folyamatosan bővítik ismereteiket, és az így kialakult nemzetközi kapcsolatoknak köszönhetően nyomon követhetik az egyes szakterületekhez kapcsolódó legújabb tudományos eredményeket.
A minőségi szolgáltatás nélkülözhetetlen eleme a magas szintű technológiai háttér: a legújabb eljárások, módszerek és világszínvonalú orvosi műszerpark használatával a vizsgálatok a lehető legpontosabban végezhetőek el. A professzionális berendezéseknek köszönhetően a vizsgálatok ideje lecsökken, a fájdalmas beavatkozások elviselhetőbbé válnak és a vizsgálati eredmények rövidebb idő alatt készülnek el.
Nem elhanyagolható szempont, hogy az adott magánegészségügyi intézmény rendelkezik-e fekvőbeteg háttérrel, hiszen bizonyos kivizsgálások és beavatkozások csak fekvőbeteg ellátás keretein belül valósíthatók meg.
Ügyfélszempontú szolgáltatási kultúra
A magas színvonalú szolgáltatási kultúra érdekében a kiválasztás során az orvosok és a személyzet egyaránt több szempontnak kell, hogy megfeleljenek. A szaktudás és a professzionális teljesítmény mellett fontos szempont az intézmény által képviselt szervezeti kultúrába való beilleszkedési képesség.
Az udvarias viselkedés, a türelem, az empátia, és a jó kommunikációs készség alapvető elvárás minden alkalmazottól, akiknek folyamatos továbbképzésére és tréningjére az intézménynek nagy hangsúlyt kell fektetnie. Az ügyfelek elégedettségének mérésével ellenőrizhető a szolgáltatás minősége, a beérkezett észrevételek alapján pedig a betegek igényeire szabható az ellátás.
A vállalatok esetében az egészségügyi szolgáltatónak folyamatosan tájékoztatnia kell szerződéses partnereit az aktuális vizsgálatokról, a munkáltatót érintő törvényi kötelezettségekről, valamint a szezonális betegségekkel vagy járvánnyal kapcsolatos teendőkről.
A humánpolitikai osztályok vagy megjelölt kapcsolattartók továbbá jó, ha rendszeresen írásbeli tájékoztatást kapnak az elvégzett foglalkozás-egészségügyi vizsgálatok eredményeiről, és az aktuális vizsgálatokról.
Komplex informatikai és ügyfélkezelési rendszer
A fejlett informatikai és ügyfélkezelési háttérnek, valamint a teljes körűen digitalizált dokumentáció- és adatkezelésnek – a bejelentkezéstől egészen az utókövetésig –, kiemelt szerepe van egy magánegészségügyi intézmény működésében, legyen szó a páciensek adataitól, a vizsgálati eredményekről, a szerződéses partnerekről, a jogosultságokról, vagy a számlázásról. A megfelelő ügyfélkezelési rendszer nagymértékben hozzájárul az intézményi folyamatok gördülékeny működéséhez, valamint a páciensek és vállalatok elégedettségéhez.
Az időpont egyeztetésnek telefonon is megoldhatónak kell lennie, amelyhez egy bizonyos betegforgalom felett már önálló diszpécserszolgálat szükséges. A legújabb technológia ma már lehetővé teszi, hogy az egyeztetett időpontról a páciens a beszélgetés után közvetlenül, valamint a vizsgálat előtti napon sms-ben emlékeztető üzenetet kapjon.
Standardizált szolgáltatási folyamatok
A páciensek számára garanciát jelent, ha a szolgáltató szolgáltatásainak minden területét illetően rendelkezik a nemzetközi elvárásoknak is megfelelő minőségbiztosítási rendszerrel (ISO). Így objektív szempontok alapján mérhető, külső és belső független auditok által is ellenőrizhető, egységes – a vizsgálatot végző orvos személyétől független – szolgáltatási színvonal biztosítható a partnerek számára.
A minőségirányítási rendszer kiegészülhet a betegellátásra vonatkozó, és annak standardjait meghatározó Magyar Egészségügyi Ellátási Standardok (MEES) szerinti tanúsítással is. Az egységes szolgáltatási folyamatok szabályozzák a bejelentkezést, a vizsgálatokat, a kezeléseket és diagnosztikát, ezek dokumentációját, valamint a betegjogokat, a panaszkezelést és az adatvédelmet. Hasznos, ha az intézményben saját minőségbiztosítási szakember felügyeli a folyamatokat, és a minőségbiztosítási rendszer gördülékeny működését.
Minőségi ellátási körülmények
A személyre szabott szolgáltatás az egészségügyi szolgáltatók esetében különösen nagy jelentőséggel bír: az eredményes kezelésekhez mindig fel kell mérni az egyéni igényeket, valamint a betegség feltárását és kezelését követően is figyelemmel kell kísérni a páciens életét. Emellett a rögzített árlista is biztosíthatja a partnerek számára, hogy a befizetett összegért mindenki ugyanazt az állandó, magas minőséget kapja.
Garantálni kell minden vizsgálati eredmény bizalmas kezelését: a páciens beleegyezése nélkül személyes adatairól, leleteiről semmilyen formában nem adható mások számára felvilágosítás. A szűrővizsgálatok eredményeit az intézmény teljes diszkrécióban a megadott címre kell postáznia, a foglalkozás-egészségügyi vizsgálatok esetében pedig a munkaadóknak időben értesítést kell kapniuk munkavállalóik alkalmasságáról.
A magas szintű ellátáshoz hozzátartozik az állandó rendelkezésre állás is: az egészségügyi szolgáltatónak egész napos nyitva tartással és 24 órás helyszíni sürgősségi ellátással kell biztosítania szerződött partnerei számára, hogy bármikor, bármilyen egészségügyi problémával felkereshessék. A diszkrét, elegáns környezet pedig lehetőséget ad arra, hogy a páciensek ne érezzék magukat betegnek, és megalapozza a bizalmat a páciens és az orvos között.
A családias és nyugodt légkör, továbbá az olyan exkluzív szolgáltatások, mint a vezeték nélküli internet-elérhetőség garantálja a kényelmes várakozást. Az intézménynek tömegközlekedéssel és autóval is könnyen megközelíthetőnek kell lennie, valamint biztosítania kell a betegek számára a megfelelő számú parkolóhelyet.
|