Gyors áttekintés
- Az egy ülőhelyre jutó teljes árbevétel 10,9%-kal (változatlan árfolyamon számolva 4,1%-kal) nőtt; ennek oka az easyJet hálózat ereje, a versenytársak kapacitásának kb. 6%-os csökkenése, a mellékes bevételek kedvező alakulása, valamint a 2,6 %-os átlagos járathossz-növekedés volt
- Az utaslétszám 3,4 %-kal 45,2 millióra, a kihasználtság 1,4 százalékponttal 85,5 %-ra nőtt
- Az egyszeri tételek nélküli adózás előtti eredmény a várakozásoknak megfelelően 43,7 millió GBP lett. Az egyszeri tételek nélküli adózás előtti eredménynek az előző évihez képest bekövetkezett, 79,4 millió GBP-s csökkenését az egységnyi üzemanyagköltség 86,1 millió GBP összegű emelkedése és a kamatbevételek 30,5 millió GBP-nyi csökkenése okozta
- Az egy ülőhelyre jutó üzemi költség (az üzemanyagárak és az árfolyamváltozások hatását nem számítva) a teljes év tekintetében 3,9 %-kal nőtt. Az egy ülőhelyre jutó, az egyszeri tételeket nem tartalmazó költségek (az üzemanyagárak és az árfolyamváltozások hatását nem számítva) 6,2 %-kal nőttek; ennek oka részben az átlagos járathossz növekedése, a téli időszak tervezett kihasználtságcsökkenése és a kamatbevételek 30,5 millió GBP-s csökkenése volt.
- A vállalat jelentős eredményeket ért el a költségcsökkentés terén: megvált 19 nagy értékű repülőgéptől, bevezetett több fontos rendszert és újratárgyalta az SRT-vel fennálló karbantartási szerződését, melynek futamideje alatt így 175 millió GBP megtakarítást érhet el
- Az easyJet megerősítette pozícióját az európai rövid távú járatok piacán, mivel több fontos piacon, például Párizsban, a londoni Gatwick repülőtéren, Milánóban és Madridban is növelni tudta részesedését, továbbá több mint 10 %-kal növelte a korlátozott kapacitással rendelkező repülőtereken rendelkezésére álló résidők (slotok) mennyiségét
- A következő 18 hónap során az eddig kihasználatlan kapacitásoknak és a jövőbeli repülőgép-szállítások finanszírozására rendelkezésre álló készpénzállománynak köszönhetően megfelelő mennyiségű erőforrás áll majd a vállalat rendelkezésére
- Az előre lefoglalt helyek száma megközelítőleg megegyezik az előző évi értékkel
Andy Harrison, az easyJet vezérigazgatója így értékelte a közzétett adatokat: „Vállalatunk nagyon meggyőző teljesítményt nyújtott, és szilárd jövedelmezőségünknek köszönhetően az easyJet volt Európa legjobban teljesítő légitársasága. Azon kevés európai légitársaság közé tartozunk, amelyek a válság elmúlt 12 hónapjában is nyerséggel tudtak működni. Ez jól bizonyítja üzleti modellünk életképességét és a dolgozóink által végzett munka minőségét. A legjobb árakkal repülünk a legkényelmesebben megközelíthető repülőterekre.
Az előttünk álló tél nehéznek ígérkezik, ezért jelenleg a költségek további csökkentésére és a hatékonyság javítására összpontosítunk, továbbá optimalizáljuk a járatok jövedelmezőségét és repülőgépeink kihasználtságát. Kedvező hatása lesz a határidős üzemanyag-fedezeti pozícióink piaci árakkal összhangban történő kiigazításának is. Mindezeket és a jelenlegi üzemanyag-árakat és árfolyamokat figyelembe véve arra számítunk, hogy 2010-ben jelentős mértékben nőni fog az easyJet nyeresége.”
Jövőbeli kilátások
Az előttünk álló tél nehéznek ígérkezik, ezért jelenleg a költségek további csökkentésére és a hatékonyság javítására összpontosítunk, továbbá optimalizáljuk a járatok jövedelmezőségét és repülőgépeink kihasználtságát.
Kedvező hatása lesz a határidős üzemanyag-fedezeti pozícióink piaci árakkal összhangban történő kiigazításának is. Mindezeket és a jelenlegi üzemanyag-árakat és árfolyamokat figyelembe véve arra számítunk, hogy 2010-ben jelentős mértékben nőni fog az easyJet nyeresége.
|