A Merlin Communications november 6-án vehette át a Reklám Világszövetség Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége által kiírt marketinghatékonysági verseny díját „Társadalmi célú kampány” kategóriában.
Az ügynökség a második helyezésért járó elismerést a 2008 decemberében és 2009 januárjában folytatott „Esélyegyenlőség a fogyatékos emberek integrációja érdekében” kampánnyal nyerte el.
Idén is kiosztották a reklámszakma legrangosabb díját. A 2009-es hazai EFFIE-n 84 pályaművet értékelt a közel 80 fős szakmai zsűri, a pályázatot 11 kategóriában nyújthatta be megbízó vagy ügynökség.
Az EFFIE az egyetlen olyan szakmai díj, amely a reklám mögötti valódi célt, az eredményességet díjazza. Ezért a díj birtoklása a Merlinnek nemcsak rang és elismerés, hanem a hatékony és eredményes PR-munka bizonyítéka is egyben, melynek jelentősége a jövőben egyre növekvő fontosságú lesz.
A döntőbe jutott 43 pályamű között az ezüstérmes kampány rövid távú célja volt társadalmi párbeszéd generálása a fogyatékos emberek problémáiról a médiában és az online közösségek hálózatán, hosszú távon pedig a fogyatékos emberek társadalmi integrációjához szükséges szemlélet formálása, az attitűd megváltoztatása, a diszkrimináció csökkentése, megfelelő mennyiségű és minőségű adatgyűjtés elindítása.
A kampány sikerét bizonyítja, hogy a tényleges médiabüdzsé háromszorosának megfelelő médiaértéket sikerült megvalósítani, az ügynökség 120, a téma által generált megjelenést ért el. A hatékony PR munkának köszönhetően számos megkeresést és interjú lehetőséget kaptak ismert fogyatékos személyiségek, művészek, paralimpikonok is.
A társadalmi párbeszéd beindulását segítette a kampányhoz kifejlesztett információs blog is, melynek célja volt a véleménynyilvánítási lehetőséget nyújtani mindenki számára. A reklámfilmeket a youtube-on 74.000-en nézték meg.
A fogyatékkal élők elfogadásáért indított komplex kampányon a Merlin Communications az ACG.HEY, a Grey Worldwide Hungary és a Mediaedge:cia Hungary ügynökségekkel dolgozott együtt.
|