Szakértők szerint az internetes kötések száma idén növekedni fog és akár a milliót is elérheti. Ahogy azt a Google Keresési Trendek szolgáltatásából leolvashatjuk, ennek megfelelően idén már szeptember közepén megugrott a „kötelező gépjármű felelősségbiztosítás”-ra indított keresések száma, a növekedés üteme pedig azóta is folyamatosan erősödik.
A megelőző évek tendenciája nem meglepő: a „kötelező biztosítás” szókapcsolatra keresve erős szezonalitás figyelhető meg, hiszen a gépjármú biztosítás minden év októberétől válik egyre keresettebbé a Google-n.
A tüskék csökkenő mérete nem azt mutatja, hogy folyamatosan csökken a témában folytatott keresések száma, hanem csupán a felhasználók keresési tudásának finomodását jelzi – az évek előrehaladtával egyre gyakoribbak a szűkített, több szóból álló keresések.
Évről-évre egyre többen kutatnak online kalkulátorok után is, tavaly már közel annyiszor kerestek rá, mint magára a biztosításra. Érdemes megfigyelni, hogy az idei év egészét tekintve már többen kerestek a kalkulátorokra, mint a biztosításra.
A keresési trendekben is a legnagyobb piaci részesedést birtokló biztosítók dominálnak, közülük nem meglepő módon a piacvezető Allianzra keresnek a legtöbben.
A Keresési Trendek segítségével azt is megtudhatjuk, hogy melyek voltak az elmúlt hét nap leggyorsabban növekvő keresései:
1. h1n1 védőoltás +500%
2. netrisk.hu +300%
3. h1n1 +300%
4. netrisk +250%
5. kötelező biztosítás kalkulátor +160%
6. biztosítás kalkulátor +160%
7. kötelező biztosítás +140%
8. kötelező +130%
9. biztosítás +130%
10. allianz +110%
A tízes toplistát az elmúlt héten egyértelműen a kgfb-piac uralta – az első és a harmadik pozícióban levő h1n1-en kívül minden helyezett a kötelező biztosítás témájához kapcsolódik valamilyen módon.
Dr. Csurgó Ottó, a Groupama Garancia nem-életbiztosítási vezérigazgató helyettesének becslése szerint a társaságnál az idei kampányban körülbelül 70% lesz az online kötések aránya. Ez a szám tartalmazza az online alkuszoktól érkező ajánlatokat, továbbá a Groupama Garancia saját elektronikus megoldásai segítségével létrejött szerződéseket is. A biztosítótársaság az internettel nem rendelkezőkre vagy az adatbiztonságra különösen kényes felhasználókra is gondolt, ezért alkotta meg WebAgent szolgáltatását, amelynek lényege, hogy az ügyfelek a fiókokban is megköthetik interneten a szerződést, így jár nekik az online kötésekre vonatkozó 10%-os kedvezmény.
Haraszti Zsolt, a Netrisk ügyvezető igazgatójának tapasztalata szerint érthető, hogy a biztosítók is ennyire az internetre koncentrálnak: a népszerű kalkulátoron az első héten 133 százalékkal több szerződést kötöttek, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Ez a hatalmas fejlődés pedig nemcsak a cég intenzív online reklámkampányának, hanem a felhasználók internetre való áttérésének is a jele.
Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi üzletfejlesztési igazgatója elmondta: „A Google keresési volumenje, az online kalkulátorok legfrissebb tapasztalatai és a biztosítótársaságok internetes törekvései is azt mutatják, hogy a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás piaca a korábbi évekhez képest még nagyobb mértékben tevődik át az online világba.”
|