A hálózat kiszervezése mellett szóló legfontosabb érvek a költséghatékonyság, a kockázatok minimalizálása, a hálózati lefedettség és hatékonyság növelése, valamint az ügyfelek minőségi kiszolgálása. A jelenlegi kiélezett versenyre épülő piaci környezetben a szolgáltatók csak akkor lehetnek sikeresek, ha egyre fejlettebb és sokrétűbb multimédiás- és tartalom-szolgáltatásaikat erős hálózati jelenléttel ötvözik.
Egyedülálló globális szolgáltatói modelljük (Global Service Delivery model) kiemelkedő a szegmensben. Ezáltal a Nokia Siemens Networks három globális hálózati központja (Global Network Solutions Centre) segítségével ügyfelei hálózatát a távolból, a nap 24 órájában üzemelteti, integrálja és optimalizálja - így nyújtva igen magas szintű automatizált és innovatív megoldásokat.
A Managed Services szolgáltatásban szerzett tapasztalatok a hálózati technológiák teljes tárházát magában foglalják: legyen az mobil vagy fix hálózat, 2G vagy 3G, Voice vagy IP szolgáltatás, vezetékes vagy mobil vasúti kommunikáció.
A vállalat olyan tevékenységek együttes szolgáltatását vállalja, mint a hálózati felügyelet, a hibaelhárítás, a hálózati operációs rendszerek optimalizálása, a hálózati karbantartás és szerviz, illetve a zenei vagy videóletöltés alkalmazások kiszolgálása.
“Ebben az üzeltágban kiemelt a referenciák és a nemzetközi tapasztalatok szerepe. A Nokia Siemens Networks büszke lehet eredményeire: több mint 220 millió előfizetőt kötünk össze hálózatainkon keresztül.” – mondta Said Berrahil, a Nokia Siemens Networks Magyarország ügyvezető igazgatója.
Referenciák
A Nokia Siemens Networks-nek összeségében több mint 200 olyan szerződéses partnere van, akik igénybe vették a Managed Services szolgáltatást mobil és fix hálózataik üzemeltetéséhez.
A 2008-as év különösen sikeres volt, hiszen a vállalat több mint 30 megállapodást kötött, ezek 50%-át Európában.
A 2009-es év első fele 19 újabb szerződést hozott, melyek közül az egyik legjelentősebb a brazíliai 1,1 milliárd euro értékű Managed Services megállapodás volt.
Ezt követte a spanyolországi Orange szolgáltatóval 5 évre kötött szerződés, melynek keretében a hatékonyságot és megbízhatóságot szem elôtt tartva a Nokia Siemens Networks teljeskörű, a végfelhasználóig elérő fix és mobil hálózati rendszer kiépítését vállalta.
Az olyan nem termék-központú szakmai szolgáltatásokra, mint a tanácsadás, a rendszer integráció, a hálózat kiépítés és a Managed Services, rendkívül nagy piaci igény mutatkozik: jelenleg mindezek a Nokia Siemens Networks bevételeinek 45%-át teszik ki. Ezzel az eredménnyel a Nokia Siemens Networks az iparág legdinamikusabban fejlődő szolgáltatási üzletágát tudhatja magáénak.
|