Melker Jernberg, a Scania Buses and Coaches alelnöke: “A Scania tökéletes partnert talált világméretű terjeszkedési stratégiájához. A Scania és a Higer együttműködése kiváló alapot biztosít az új és a meglévő piacok igényeinek kielégítéséhez. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Scania Touringot idővel további típusok követik majd.”
“A kemény nyúzópróbák során a gyártási, összeszerelési és kidolgozási minőség éppúgy megfelelt az elvárásainknak, mint a járművek megbízhatósága és tartóssága. A Scania és a Higer formatervezői közösen, a Scania jellegzetes karakterét tükröző turistabuszt alkottak.”
“Az új busz üzemanyag-takarékosságához kedvező teljes élettartamra vetített költségszint társul. A Scania Touring üzemeltetői a Scania kiterjedt értékesítési és szervizhálózata révén minden támogatást egy helyen megkapnak majd a kapcsolattartástól az alkatrészeken át a javításig, illetve karbantartásig.”
“Már dolgozunk a 2010 elejére tervezett piaci bevezetés előkészítésén. A Scania Touring értékesítése Közép-Európában kezdődik, és innen terjeszkedik tovább nyugati, déli, illetve északi irányba. A tervekben továbbá közel-keleti, afrikai és ázsiai piacralépés is szerepel.”
“A Scania Touring bevezetésével mutatkozik be a kényelmes utazást, illetve pihentető vezetést biztosító Scania Opticruise automatizált sebességváltó legújabb generációja” – teszi hozzá Jernberg úr.
A Suzhou és Shanghai városában üzemelő Higert 1998-ban alapították. A négyezer főt alkalmazó vállalat gyártási kapacitása évente 18 ezer autóbusz. A Scania és a Higer együttműködése öt évvel ezelőtt kezdődött, majd 2006-ban egy külön üzemcsarnokot építettek fel kifejezetten a Scaniának a Touring, illetve más későbbi típusok összeszerelésére. Ennek gyártási kapacitása évente háromezer Scania autóbusz.
Scania formatervezés
A Scania Touring HD 12 méteres, magaspadlós turistabusz formáját a Scania formatervezési részlege alkotta meg, fejlesztésében pedig a Higer is közreműködött. A jármű a Scania jellegzetes formajegyeit vonultatja fel, úgy mint a lekerekített ékalakú orr és a légellenállást csökkentő, lekerekített sarkok.
Az orr részletei és az első lámpatestek a Scania márkaidentitását hirdetik, miközben a jármű oldalainak formájával is összhangban állnak. A busz elejét körbeölelő szélvédő a rejtett A-oszlopokkal jól kiemeli az orrot az oldalsó ablakvonallal lágyan összekötő, jellegzetes ívet. A szoborszerű kerékjárati ívek kihangsúlyozzák a haladás utáni vágyat. A hátfal formai elemei pedig a minőség és a masszívság érzetét tükrözik.
Gazdag felszereltség, számos opció
A belsőtérben 49 dönthető utasülést helyeztek el, és elöl egy utaskísérő-ülés is található. A kilenc köbméteres (hálófülkével némileg kisebb) ládatér fedelei opcióként pneumatikusan nyithatóak fel.
A busz kétféle felszereltségi szinttel rendelhető – Comfort, Premium –, mindkettő középen elhelyezett WC-fülkét és opcióként minikonyhát is kínál. A burkolatok és kárpitok harmonikus összeállítású színválasztéka pihentető, kellemes hangulatot teremt. Az extralistán igényes, kontrasztos varrással készülő bőrkárpitozás is szerepel.
A tetőre szerelt légkondicionáló és a radiátoros fűtés alapfelszerelés, a kiegészítő fűtéssel együtt. Az oldalsó ablakok és a hátsó szélvédő sötétített, duplaüvegezésű. A multimédiás rendszer elöl és középen egy 17 illetve 15 colos LCD képernyőt alkalmaz.
Az ívelt műszerfal mögötti vezetőállás kiváló ergonómiájú: a bő tartományban állítható vezetőülés és kormánykerék minden vezetőnek megfelelő pozíciót biztosít. Mindegyik ülőhelyet beépített biztonsági övvel szerelik fel. A középső ajtó mögötti opcionális hálófülkéből a váltósofőr kommunikációs rendszeren keresztül beszélhet a vezetővel.
Teljesen automatizált fokozatváltás
A teljes mértékben Scania hajtáslánc 400-440 lóerős, Euro 5 minősítésű motorokat, 8 vagy 12 fokozatú sebességváltót és teljesen automatizált, elektronikus vezérlésű fokozatkapcsolási rendszert vonultat fel. A sebességváltó gyorsító áttételű (overdrive) kivitelben is rendelhető a nagy sebesség mellett is pihentető és takarékos üzemelés érdekében.
A teljes légrugózáshoz opcióként független első felfüggesztés is rendelkezésre áll. Az elektronikus vezérlésű, blokkolásgátlós, tárcsafékeket alkalmazó fékrendszer alapfelszerelés. Az önhordó acélkarosszéria a szigorú európai R66-01 borulásbiztonsági szabványnak is megfelel.
|