Hazánkban is terjednek azok az újszerű webes marketing megoldások, amelyek egy-egy nagyobb, de jól szűrt online közönséget célozva professzionális tartalomszolgáltatásba ágyazva szólítják meg a potenciális vásárlókat. Ezek a fejlesztések amellett, hogy újszerű online értékesítési csatornák kiindulópontjai lehetnek, egyedi eszközt adhatnak azoknak a cégeknek a kezébe, akik jobban szeretnék megismerni jelenlegi és potenciális ügyfélkörüket.
Az IWIW – ma már több mint 4 milliós – felhasználói táborát könnyedén elérő alkalmazások nem csak az online bloggerek szűk csoportját tudják megszólítani, de lehetőséget adnak arra is, hogy professzionális alkalmazásokkal elérjék az amúgy „passzív felhasználók” tömegeit is.
Az ITware által fejlesztett Borissza nevű alkalmazás jó példa lehet arra, hogy a borbarátok, fogyasztók véleményének, a borokról szóló információknak egy helyen történő megjelenítése milyen hatékonyan képes összegyűjteni a népes online-közösség valódi „boros” célcsoportját. A Borisszának már most több mint kétezer felhasználója van, akik 800 borról 3500-nál is több értékelést készítettek.
„A Borissza jelenleg csak közvetett módon támogatja a borok értékesítését, de hasonló alkalmazások az online áruházak kirakatát jelenthetik, ha ügyesen él a megrendelő cég a marketing adta és a profi fejlesztők által biztosított lehetőségekkel.” – mondta el Dankó Sándor, az ITware Kft. ügyvezető igazgatója.
„A Magyar Telekom egy népszerű, sokak által könnyen megkedvelhető IWIW alkalmazást rendelt tőlünk, ahol elsősorban a felhasználók részéről megvalósított profi tartalomszolgáltatás és a szűkebb közösségépítés volt a cél. De képzeljük el, milyen izgalmas és egyedi alkalmazások jelenhetnek meg a jövőben, ha az FMCG szektor is felismeri e lehetőségeket. Professzionális klubokat hozhatunk létre a sörfogyasztóknak, az ásványvíz kedvelőinek vagy akár a csoki-barátoknak, hogy csak az élelmiszereknél maradjunk.” – fűzi hozzá az alkalmazásfejlesztő cég első embere.
A külföldön is népszerű közösségi oldalakban rejlő marketingértéket mind több cég igyekszik kiaknázni. A speciális tartalmak jól célozható módon, a korábbi marketingeszközökhöz képest „sebészi pontossággal” szólíthatják meg az adott téma iránt fogékony felhasználókat. A lehetőséggel élő cégek számára azonban a valódi sikert akkor hozhatják meg ezek az alkalmazások, ha a hagyományos marketing-mixük szerves részévé lesznek képesek integrálni azokat.
|