Jövő év közepétől a Lufthansa újraindítja FlyNet szélessávú internetszolgáltatását, így a légitársaság utasai ismét teljes szabadsággal kommunikálhatnak az interneten keresztül a felhők felett. Ráadásul az új szolgáltatás szabványos GSM/GPRS hálózaton is továbbítja az adatokat.
A WLAN-alapú internethozzáférés mellett a FlyNet hamarosan a mobiltelefonos SMS-küldés és az okostelefonos (PDA, iPhone vagy BlackBerry) adatátvitel lehetőségét is biztosítani fogja a Lufthansa utasainak. A légitársaság azt tervezi, hogy új üzleti partnerével, a Panasonic-kal közösen 2010 végére valamennyi tengerentúli járatát felszereli a FlyNet technológiával.
A FlyNet újraindításával a Lufthansa visszaszerzi globális vezető pozícióját a fedélzeti kommunikáció terén. „A Lufthansa utasai valódi felső kategóriás fedélzeti kommunikációs szolgáltatást vehetnek igénybe.” – jelentette ki Wolfgang Mayrhuber, a Lufthansa elnök-vezérigazgatója. „A nagy távolságú járatokon olyan választékot kínálunk az üzleti utasoknak kommunikációs lehetőségekből, mint bármelyik nagy teljesítményű földi hotspot vagy luxushotel.”
Ily módon a FlyNet teljessé teszi a Lufthansa minden utazási fázist lefedő, egységes kommunikációs kínálatát.
„Nagy örömmel dolgozunk együtt a Lufthansával szélessávú csatlakozási megoldásunk, az exConnect bevezetésén.” – nyilatkozta Paul Margis, a Panasonic Avionics Corporation vezérigazgatója. „Az utasok internethozzáférésének biztosításában eddig megszerzett tapasztalata ideális partnerré teszi számunkra a Lufthansát az eXConnect szolgáltatás bevezetéséhez. A Lufthansa egykor valódi úttörő szerepet vállalt a FlyNet szolgáltatás elindításával. Büszkék vagyunk rá, hogy most segíthetünk neki visszaadni a FlyNetet az utasoknak.”
A Lufthansa tudatosan törekszik a nagy sávszélesség elérésre, hiszen ez teszi lehetővé egyebek mellett a korlátlan webböngészést, e-mail és fájlátvitelt, valamint a VPN szolgáltatások használatát.
Ezenkívül kizárólag szélessávú csatlakozással valósíthatók meg az olyan tervezett jövőbeni alkalmazások, mint pl. a távgyógyászat, amelynél a hálózaton keresztül továbbítják a fontos betegadatokat a földi állomásra.
A FlyNet kivételesen felhasználóbarát megoldás. A WLAN- vagy GSM/GPRS-kompatibilis eszközzel rendelkező utasok a nyilvános hotspotoknál megszokott módon, a repülőgép fedélzetének bármely pontjáról elérhetik a hálózatot. A használt eszköztől (pl. laptop vagy okostelefonok) függően választhatnak, hogy mobilszolgáltatójukon keresztül kérik a számlát vagy hitelkártyával fizetnek.
A légitársaság az egyórástól a havi átalánydíjig különböző árképzési modelleket tervez. Az utasok törzsutas-kilométereiket is felhasználhatják a WLAN-alapú internetcsatlakozás kifizetésére. A konkrét termékek pontos árát később hozzák nyilvánosságra. A Lufthansa fokozatosan vezeti be a szolgáltatást tengerentúli járatain.
A projekttel a légitársaság a Lufthansa FlyNettel szerzett pozitív tapasztalatokat építi tovább. A légitársaság 2003. január 15-én indította el a világ első, szélessávú internethozzáférést kínáló, menetrend szerinti repülőjáratát.
A WLAN-alapú szélessávú internetcsatlakozás nagy népszerűségnek örvendett és rendkívül megbízhatónak bizonyult a 2004 májusa és 2006 vége közötti időszakban, amikor is a Lufthansa akkori partnere, a Connexion by Boeing megszüntette a szolgáltatást. Akkor 69 nagy távolságú járaton volt elérhető a FlyNet, és a Lufthansa rendelkezett a legnagyobb „internetes” légiflottával a világon, amelynek szolgáltatásait 30 ezer felhasználó vette igénybe havonta.
|