A vasfüggöny leomlása felszabadulást jelentett Közép- és Kelet-Európa lakosai és országai számára, és véget vetett a kontinens megosztottságának.
Az 1989-ben született fiatal nemzedék a gyors változások és fordulatos események időszakában nőtt fel. A régi kommunista rendszer és az állami irányítású gazdaság megszűnt létezni, ugyanakkor ki kellett alakítani egy új és biztonságosan működő rendszert. Ezek a fiatalok most felnőttek, és jelenleg az utóbbi évtizedek legsúlyosabb pénzügyi és gazdasági válságát élik át.
A pályázattal a szervezők azt szeretnék megtudni, hogy az EBRD-régió fiataljai hogyan látják és miképp sikerült megbirkózniuk az utóbbi 20 év változásaival.
Szeretnénk, ha ők, akik ebben a forradalmi évben születtek, megosztanák velünk reményeiket, várakozásaikat és aggodalmaikat a jövővel kapcsolatban, és egy legfeljebb 1500 szavas esszében megfogalmaznák gondolataikat és benyomásaikat.
A pályázatokat e-mailben a bornin89@ebrd.com címre, a www.ebrd.com/bornin89 weboldalon keresztül, vagy postán az EBRD Communications Department (jelige: „Born in ‘89”), One Exchange Square, London, EC2A 2JN címre lehet elküldeni. A pályázatok beküldésének határideje 2009. december 31.
A győztest nemzetközi zsűri választja ki, amelynek elnöke a neves regényíró, Andrej Kurkov. A fődíj egy egyhetes szakmai gyakorlat a Financial Times-nál, az UniCredit Csoport pedig további pénzdíjakat ajánlott fel. A díjkiosztó ünnepségre 2010 tavaszán kerül sor az EBRD londoni székhelyén, ahol egyúttal megjelenik egy gyűjtemény is a legjobb esszékből.
Antonella Massari, az UniCredit Csoport Identity and Communications vezetője így nyilatkozott: „Az UniCredit örömmel társul ehhez a kezdeményezéshez. Közép- és Kelet-Európa az egyik elsődleges piacunk, így jelentősen meghatározza a csoport a csoportot. A vasfüggöny leomlásával sok ember élete jobbra fordult Európában, ám ahogyan azt a mostani pénzügyi válság is megmutatta, folyamatosan jelentkeznek újabb és újabb kihívások. A régió egyik kulcsszereplőjeként az UniCredit nagymértékben elkötelezett a régió, a lakosai és közösségei jóléte iránt.”
Lawrence Sherwin, az EBRD helyettes kommunikációs igazgatója mindehhez hozzáfűzte: „Ha odafigyelünk a fiatalokra, jobban megértjük, milyen környezetben is működik az EBRD. Kíváncsian és nagy izgalommal várjuk az esszéket – hiszen mi is lehetne jobb módja az elmúlt húsz évben végbement társadalmi és politikai változások értékelésének, mint az, ha meghallgatjuk az új nemzedék véleményét? Arra is nagyon büszkék vagyunk, hogy a pályázatot a régió két igen tekintélyes és fontos szereplőjével, a Financial Times-szal és az UniCredit Csoporttal együttműködésben szervezhettük meg.”
|