Egy mindenre kiterjedő globális fogyasztói felmérést követően az NBC Universal több millió dollár értékben újrapozícionálta öt legfontosabb csatornamárkáját, melyek az új stratégia szerint az univerzális szórakoztatást hozzák el a nézők számára.
Mindegyik csatornanév és logó megújult az anyavállalat márkanevében lévő „Universal” szóra és annak márkaértékére épülve:
- A Universal Channel a csoport legfontosabb szórakoztatócsatornája, világszínvonalú műsorokkal, karakterekkel és történetekkel, melyekkel a nézők erős kötődést tudnak kialakítani.
- A 13th STREET Universal az izgalmas krimik és rejtélyes történetek világa, ahol a nézők meglepődhetnek és borzonghatnak a látottakon.
- A Syfy Universal az eredeti sci-fi és fantasy csatorna, mely a képzeletvilágra épülő, szélesebben értelmezett műfajkínálatú szórakoztató csatorna.
- A Diva Universal egy női szórakoztató csatorna, mely azt hirdeti, hogy lehet teljes életet élni, és a szórakoztatást kellemes és lebilincselő filmek illetve válogatott reality tartalmak segítségével hozza el a női nézőkhöz.
- A Studio Universal a világ kedvenc filmjeit és az azok mögött rejlő történeteket szánja a közönségnek.
Az újrapozícionálás kiterjesztéseként megváltozik az NBC Universal Global Networks divízió neve, és Universal Networks International lesz belőle, mely kifejezi, hogy ez a világ egyik legkiválóbb szórakoztatóipari hálózata, mely igényes tartalmakat és értékes márkákat közvetít a világ több mint 150 millió nézőjének.
Roma Khanna, a Universal Networks International & Digital Initiatives elnöke elmondta: “Szerintünk a jó minőségű szórakoztatás univerzális, mindenkinek jár. Ezért célunk, hogy nézőinknek a legkedveltebb szórakoztatási formákat és tartalmakat nyújtsuk. Az öt legfontosabb márkánkba való befektetés, a rájuk fordított figyelem és a kimagasló minőségű sajátgyártású tartalmak nagyszerűen szolgálják majd mind vállalatunk globális céljait, mind a nézőink helyi igényeit. A megújult globális csatornaportfolió tovább fogja erősíteni a kapcsolatot a nézők és a csatornáink között egy még elragadóbb brand- és tartalom-élmény segítségével.”
A Universal Networks International folyamatosan új sajátgyártású programokkal támogatja majd az öt kulcscsatornát. Az új befektetés sajátgyártású műsorok exkluzív világpremierjeit jelenti majd a Syfy és a 13th STREET Universal csatornákon, 2010. októberétől.
A kínálatot tovább erősítik majd a globális akvizíciós megállapodások, a legnagyobb stúdiókból származó tartalmak, az NBCU International TV Productions divíziótól (melynek vezetője Denise O’Donoghue) származó sajátgyártású tartalmak, valamint az a 360 tartalmi megállapodás, amely a Syfy digitális megjelenését támogatja más Universal Networks International webes kezdeményezések mellett.
A helyi kábelszolgáltatókkal és partnereinkkel való egyeztetéssel összhangban a megújult csatornabrandek 2010. elejétől indulnak el a nemzetközi piacokon. Az első megjelenés a SyFy Universal franciaországi elindulása lesz 2010 januárjában.
2010 februárjában a Studio Universal indul el Latin-Amierikában. Az alapcsatornák jövő év végére 130 országban és több mint 150 millió háztartásban lesznek jelen.
A brandek újrapozícionálása része a Universal Networks International állandó terjeszkedési stratégiájának, mellyel a 2007-es 14 csatornáról 2009-ben 70 csatornára növelték a jelenlétüket, először a Sparrowhawk megvásárlásával 2007-ben, majd pedig a nemzetközi csatornák állandó és növekvő terjesztésével.
A legfontosabb platformokon való HD-megjelenés továbbra is kulcsfontosságú cél, mivel a Universal Networks International 100 csatornára kíván nőni 2010-ben.
|