Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Mérhetővé tették a magyarországi nagyvállalatok hírnevét

2009.08.07
A B&P BrandAktív 40 cég reputációját vizsgálta.

Elkészült a legnagyobb magyarországi vállalatok reputációs rangsora - a B&P BrandAktív az elmúlt két hónapban a nemzetközi gyakorlatot követve megvizsgálta és megmérte 40 vezető hazai cég társadalmi megítélését. A Reputation Rating 2009 dobogós helyein az Audi Hungária, a GE és a Vodafone végzett.

40 hazai nagyvállalat megítélését mérte fel 2009 nyarán a B&P BrandAktív. A márka- és kommunikációs stratégiai ügynökség csütörtökön hozta nyilvánosságra a vizsgált cégek reputáció szerinti rangsorát Reputation Rating 2009 címmel. Az eredmények tükrében meghatározható az is, hogy az egyes vállalatok milyen területen tehetnek előrelépést társadalmi megítélésük javítása érdekében.

A lista első három helyén multinacionális vállalatok (Audi Hungária Kft, GE Hungary Ipari és Kereskedelmi Zrt, Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.) végeztek, míg a legjobb reputációjú magyar vállalat a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. lett az ötödik helyen. A legkedvezőbb megítélésű iparágnak hazánkban a távközlés bizonyult, míg a legkevésbé jó reputációval a közlekedési vállalatok bírnak.

Az első hazai Reputation Rating kutatás alapját az a felismerés adja, hogy a vállalatok mára a fogyasztók mindennapjainak részesei lettek, közéleti szereplőkké, véleményformálókká váltak. Így hírnevük komplex tulajdonságnak tekinthető, hiszen élmények és tapasztalatok összességéből áll.

A reputáció vizsgálata nem ismeretlen kutatási terület, a tekintélyes Reputation Institute fundamentumként emeli ki az új vállalatvezetési kultúrában - felismerve ezzel, hogy a reputáció ugyanolyan stratégiai sikertényezővé, vállalatiérték-növelő faktorrá vált, mint a márkaérték vagy az érintetti szemléletmód.

A B&P BrandAktív olyan új módszert fejlesztett ki, melynek három pillér képezi az alapját: a deliberativitás a társadalmi párbeszéded modellezve szolgáltat adatokat, az érintetti reprezentativitás bevonó szemléletével szembemegy a statisztikai adatfelvétellel, a percepció vizsgálata pedig figyelembe veszi, hogy ezen a téren nem csak tudást, hanem érzéseket és benyomásokat is vizsgálni kell.

E három tényező ötvözése adja a B&P BrandAktív új módszertanának egyediségét, amely a Reputation Rating során bizonyította, hogy működik és megbízható eredményt hoz. A kutatást végző cég a Figyelő Top 200 iparági bontását vette alapul, amikor kiválasztotta a vizsgálat tárgyát képező 40 vállalatot. A felmérés során öt olyan dimenzió mentén vették górcső alá a cégek megítélését, amelyek a reputáció minden aspektusát és problémáját lefedik: a vezetés, a vállalati polgárság, a hitelesség, az elismertség és az érzelmi közelség.

„A B&P BrandAktív a márka és a kommunikáció világában szerzett tapasztalatait használja fel a reputáció vizsgálatánál és mérésénél. Hisszük, hogy a listán túlmutató eredmények és az új módszertan használata stratégiai alapokat nyújt a vállalatoknak, és üzleti érték-növelővé válhat a mindennapi vezetési gyakorlat során” – mondta el Braun Róbert, a Braun & Partners Network ügyvezetője, a Reputation Rating kutatás vezetője.

EREDMÉNYEK
1 Audi Hungária Kft. 35,55
2 GE Hungary Ipari és Kereskedelmi Zrt. 35,03
3 Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. 34,77
4 Nestlé Hungária Kft. 33,86
5 Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. 33,70
6 Pannon Gsm Távközlési Zrt. 33,32
7 Magyar Telekom Nyrt. 33,00
8 Mol Magyar Olaj- és Gázipari Zrt. 32,91
9 Coca-Cola HBC Magyarország Kft. 32,85
10 CIB Bank Zrt. 32,63
11 Philips Magyarország 32,33
12 Egis Gyógyszergyár Nyrt. 32,27
13 Sanofi-Aventis/Chinoin 32,02
14 Waberer's Holding Zrt. 32,00
15 MKB Bank Zrt. 31,32
16 Michelin Hungária Abroncsgyártó Zrt. 31,14
17 Pick Szeged Zrt. 30,92
18 Generali-Providencia 30,62
19 Samsung Electronics 30,33
20 E.ON Földgáz Trade Földgázkereskedő Zrt. 29,73
21 Shell Hungary Zrt. 29,70
22 Henkel Magyarország Kft. 29,65
23 OMV Hungária Ásványolaj Kft. 29,41
24 Allianz 29,36

ÁTLAG 29,30

25 Sanoma Budapest Zrt. 29,23
26 Spar Magyarország Kereskedelmi Áruház 28,64
27 K&H Bank 28,15
28 Agip Hungária Zrt. 28,09
29 Magyar RTL Televízió 27,35
30 OTP Bank Nyrt. 27,23
31 ING 27,21
32 Bunge Növényolajipari Zrt. 26,77
33 Invitel Távközlési Zrt. 26,15
34 Magyar Suzuki Zrt. 25,58
35 Metro Kereskedelmi Kft. 25,48
36 Tesco-Global Áruházak Zrt. 25,09
37 MTM-SBS Televízió Zrt. (TV2) 25,02
38 Panrusgáz Magyar-Orosz Gázipari Zrt. 19,55
39 Malév Magyar Légiközlekedési Zrt. 19,51
40 MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 14,87

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu