Az MMSZ Marketing Tanácsadók Klubja (MATAK) megtartotta alakuló közgyűlését 2007. szeptember 18-án. Elfogadásra került a MATAK küldetése, céljai, alapszabályzata, 2007. évi programja, tagdíjai és költségvetése.
A közgyűlés megválasztotta a MATAK Elnökségét és Etikai bizottságát négy évre.
Elnökség:
Sárközy Ildikó - elnök
Polenszky Gézáné - alelnök
Damjanovich Nebojsa – alelnök
Etikai bizottság:
Simon Zsuzsa - az Etikai bizottság elnöke
Rajki Diána
Marosi-Marczell Viktória
A MATAK küldetése, hogy a magyar piacon a marketing tanácsadás elismert és magas szinten végzett tanácsadói szakterület legyen.
A MATAK célja összefogni a marketing tanácsadással foglalkozó vállalkozókat és cégeket; képzésekkel és rendezvényekkel biztosítani szakmai fejlődésüket; a szakma érdekeinek képviselete a gazdasági, politikai és társadalmi fórumokon.
A MATAK országos szakmai, érdekvédelmi szervezet, nem önálló jogi személy, a Magyar Marketing Szövetség keretein belül, de önálló vezetőséggel, munkatervvel és költségvetéssel működik. Bevételei tagdíjakból, szakmai konferenciákból, előadásokból, rendezvényekből és tanácsadói szolgáltatásokból származnak majd.
A MATAK tagság feltételei - legalább 5 éves marketing vezetői vagy marketing tanácsadói gyakorlat, az elnökséghez benyújtott írásbeli nyilatkozat, két klubtag írásbeli ajánlása és a tagdíj befizetése.
A MATAK rendezvényei 2007-ben
• MATAK Szakmai Műhely
Belső képzések havonta a tagoknak marketing és tanácsadás témakörökben.
• MATAK Konferencia – IFE Foodapest
2007. november 21. - Médiaterem - 10-18 óra
• MATAK Marketing előadások – IFE Foodapest
2007. november 20. és 22. - Fórum Színpad - 12, 14 és 16 óra
Honlap
• Klubtagok részére
– szakmai és szervezeti információk
– etikai kódex és díjazási ajánló (kidolgozás alatt)
• Cégtulajdonosoknak, ügyvezetőknek, marketingeseknek és kommunikációs szakembereknek
– marketing tanácsadó keresése a klubtagok között – név, 26 szakterület és 19 üzletág szerint,
– marketinges szakcikkek, szakmai hírek és állásfoglalások,
– MATAK rendezvények részletei és jelentkezések küldése
Száz cégből csak három alkalmaz képzett marketingest főállásban, és mindössze öt cégnek van szerződése külső marketingtanácsadóval. A döntéshozók számára a pr, a marketing, a piackutatás és az értékesítés egymással keveredő fogalmak, nem tudják szétválasztani a funkciókat, nem ismerik az eszköztárakat, nem tudják, mire használhatnák. (Bázis Kutatás, 2007 február).
A legtöbb marketinges soha nem tartana igényt arra, hogy tudja, hogyan kell egy műtétet elvégezni, megírni egy ügyvédi levelet, vagy elkészíteni egy számítógépes programot. Mégis, sok orvos, ügyvéd, mérnök, könyvelő és mások úgy gondolják, hogy ők maguk jobb hirdetést tudnak készíteni, vagy jobb marketing kampányt tudnak kidolgozni. Csak mert a marketing kevésbé tűnik fekete-fehérnek és nem mindig mérhető negyedéves kimutatásokban, nem jelenti, hogy nincs szükség hozzá megfelelő tapasztalatra. (Branding Strategy Insider, Chicago, 2007 augusztus )
Magyarországon most érkezett el az a gazdasági helyzet és az a piaci környezet, melyben egyetlen vállalkozás sem képes talpon maradni tudatos marketing nélkül. Mindez a magyar kis- és középvállalkozások számára mára az életben maradás feltétele lett. Ők azok, akiket a legérzékenyebben érint minden szigorítás, gazdasági változás, mert tőkeszegények, máról holnapra élnek és döntően családi munkamegosztásban tevékenykednek, ezért ma megfizethetetlen számukra a főállású profi szakemberek alkalmazása.
Szeretnénk útmutatást, segítséget adni a vállalkozóknak, hogy könnyen eligazodjanak a marketing területén és ki tudják választani a számukra legmegfelelőbb tanácsadó szakembert. Tisztán és világosan lássák, mit jelent a tanácsadás, mit várhatnak el és milyen költségeket jelent egy ilyen együttműködés.
Ahogy könyvelő céget, könyvvizsgálót, jogászt, adótanácsadót választ egy vállalkozás, szeretnénk elérni, hogy ilyen természetes legyen minden vállalkozó számára a profi marketing tanácsadó kiválasztása is.
|