Az esemény apropója, hogy a hazai kis- és középvállalatok egy dinamikusan növekvő rétege országos piacépítésbe kezdett. Ezzel egy időben a tévé, mint marketing eszköz egyre elérhetőbbé válik számukra. A tréning célja, hogy bemutassa, hogy az országos márkaépítés a televízió segítségével már nem csak a multinacionális cégek kiváltsága.
Új trend
Ahogy néhány éve az online marketing csak a nagyok játéktere volt, eddig a TV reklám is csak a multinacionális cégek mindennapos hirdetési eszköze volt. Jelenleg a televíziós piac vonatkozásában hasonló folyamat játszódik le, mint az online marketing esetében, ahol nem az internet megjelenése, hanem a kkv-k számára elérhető árú honlapkészítés, online marketing megoldások tették kiaknázhatóvá ezt a területet.
Mára megjelentek a kkv-k számára is elérhető konstrukciók, alacsonyabb árak, hatékonyabb és lényegesen olcsóbban elkészíthető televíziós reklámok. Ez óriási lehetőséget jelent azoknak a kis- és középvállalatoknak, akik országosan szeretnének márkát építeni.
„A kezdődő trend - a televízió megjelenése a kkv-k marketing eszköztárában -, a következő években az online marketinghez hasonló robbanásszerű változásokat hozhat, ugrásszerű növekedéssel kecsegtetve a cégeket. A trend éllovasai, akik várhatóan először fognak lépni, az online kereskedő vállalkozások, az országos bolthálózattal rendelkező - valamint az MLM (Multi Level Marketing), azaz hálózatépítő cégek” – fogalmaz Wolf Gábor kkv marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.
Amerikai példa
Az Egyesült Államokban már közel húsz éve lezajlott ez a folyamat, ahol a több milliós nézettségű helyi televíziós hálózatokban jelentek a kkv-k hirdetései, kezdetben alacsony költségvetésű (és színvonalú) imázs és „humoros” reklámok formájában. Később ezeket felváltották a színvonalasabb, értékesítés centrikus reklámok, majd a dotcom idején sok olyan TV hirdetés készült, ami honlapot népszerűsített. Hasonló folyamatok várhatóak hazánkban is.
Használati utasítás a TV reklámokhoz kkv-k számára
A TV2 úgy tűnik, elsőként ismerte fel, hogy nem elég egy jobb árat adni a kkv-nak, hanem meg is kell tanítani használni ezt a médiumot.
Kovács Krisztián, a TV2 Kereskedelmi Igazgatója a tréningen arról tart előadást, hogyan érhet el áttörést egy kis- és középvállalkozás televíziós kampány segítségével. „Sokan úgy gondolnak a televízióra, mint egy olyan költséges hirdetési felületre, amelyen kizárólag jól menő nagyvállalatok helyeznek el reklámszpotokat. Ezt a téves képet szeretnénk eloszlatni a fejekben, és bemutatni azt, hogy a kereskedelmi tévé költséghatékony módszerekkel egy kkv számára is képes biztosítani a saját célcsoportja hatékony elérését. Konkrét példákon keresztül szeretném bemutatni, hogyan hat egy televíziós kampány a hirdetőre, és milyen minőségi változást eredményez a televíziós jelenlét egy kis- és középvállalat életében.”
„Teljesen más módszerekkel kell hirdetnie a televízióban egy kkv-nak, mint egy multinak. Egy kkv esetében nem működik az imázsreklám, vagy a tevékenység felsorolása. A kkv reklámnak el kell adnia egy jó ajánlattal, vagy rá kell vennie a nézőt, hogy lépjen kapcsolatba a cégünkkel, látogassa meg a honlapot, vagy hívjon fel egy telefonszámot, majd ezen a csatornánk kell tartani a kapcsolatot a vevővel” – tanácsolja Wolf Gábor kkv marketing szakértő.
|