Ennek értelmében a válaszadók főként 25 és 40 év közöttiek (45,2%) és többségében férfiak (56%) voltak. A megkérdezettek közel fele (48,3%) házastársi, vagy élettársi kapcsolatban él, 56,5%-ban felsőfokú végzettségűek és családjukban az egy főre jutó nettó jövedelem 68,7%-ban 100-200 000 Ft között van.
A magyarországi borrégiók és borvidékek ismerete változó. Míg a megkérdezettek 65,1%-a hibásan hat borrégióra osztja az országot (helyesen csupán 25,6% válaszolt), addig borvidékek tekintetében 61,9%-nak helyesen, 22 borvidékről van tudomása.
A Bországgyűlés közönségének 78,8%-a legalább egyszer járt már borvidéken, illetve vett részt kifejezetten bortúrán. Akik eddig még nem vettek részt borvidéki utazáson, azoknak 90,9%-a még idén tervezik, hogy meglátogatnak egy borvidéket.
A gyakorlott borturisták utazásukat megelőzően döntő többségben (66,7%) az internetről tájékozódnak lehetőségeikről. A kérdőív tanúsága szerint a borturizmus nem szezonális, hiszen a válaszadók többsége, 62,8%-a az év bármely szakában szivesen utazik, ám jelentős azon turisták száma (27,7%) is, akik utazásaikat egy-egy fesztiválra időzítik.
A bor akkor jó, ha megoszthatjuk valakivel, vallja a megkérdezettek többsége, akik főként 52,5%-ban barátokkal, vagy 42,4%-ban családdal vesznek részt egy-egy bortúrán. A megkérdezettek utazásaikat főként (64,6%) saját autóval bonyolítják.
Az átlagos magyar borturista 1-2 napot (51,2%) tölt egy-egy alkalommal borvidéken és ott tartózkodását leginkább (45,1%) kulturális, művészeti (27,8%) és aktív (27,1%) programokkal egészíti ki.
A bországgyűlés többségi látogatói (45%) nem minden nap, de hetente többször fogyasztanak bort, bár sokan (35%) csak valamilyen alkalomhoz kötve nyúlnak a borospohárhoz. A magyar borfogyasztó a bországgyűlés résztvevői körében végzett femérés alapján - ugyan csak 0,5%-nyi eltéréssel - de vörösboros (34%). A megkérdezettek 21%-nak nincs kimondottan kedvenc bortípusa.
A bor kiválasztásánál a legfőbb mérvadó a megkérdezetteknél a bor fajtája (54,4%) és a borászat (36,8%). Nagyban hozzájárul a döntéshez a bor címkéje 5,3%, ám a bországgyűlés közönsége javarészt közömbös a bor ára iránt, csupán a megkérdezettek 3,5%-át befolyásolja az ár a vásárlás során.
Tekintve, hogy a megkérdezettek nagy része gyakori utazó, így ha tehetik, a bort termelőnél vásárolják meg, de készleteiket főként áruházláncok kínálatából pótolják. Így a válaszadóknak 43,3%- ban nincs konkrét beszerzési helye. Meglepő azonban, hogy vinotékában, borkereskedésben csupán 9,2%-uk vásárol. A válaszok alapján kijelenthető, hogy a borválasztás döntő többségben (60%) azonban továbbra is a férfiak privilégiuma Magyarországon.
|