A BKV június elejétől vezette be az első ajtós felszállást a kisebb utasforgalmú 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A járatokon. A kéthete bevezetett intézkedés célja a jegyellenőrzés hatékonyságának fokozása, a jegyekért és bérletekért nem fizetők kiszűrése, ezáltal a bliccelésből eredő károk csökkentése.
A tapasztalataink továbbra is bizakodásra adnak okot, ugyanis az intézkedés hatására jelentősen nőtt járatainkon az utasbiztonság, valamint a járművezetők által értékesített jegyek száma is. A Társaság vizsgálja a hatékony intézkedés kiterjesztésének további lehetőségeit.
Mint ismeretes, a BKV kísérleti jelleggel vezette be az első ajtós felszállást, melynek lényege, hogy az érvényes jegyet vagy bérletet még az utazás megkezdése előtt fel kell mutatni az első ajtónál.
A jegyekért és bérletekért becsületesen fizető utasok érdekeinek védelmét szolgáló utasbarát rendszer azonban a babakocsival utazók és mozgáskorlátozottak részére lehetőséget biztosít a 2. ajtónál is felszállni.
A bevezetést követően járművezetőink nagyobb utasbiztonságról számoltak be, valamint az értékesített jegyek számának növekedéséről. Az utasforgalom kisebb mértékben csökkent, ugyanis az említett járatokon megszűnt a bliccelés.
A kezdeti időszakban néhány járaton alkalmanként néhány perccel nőtt a menetidő azok miatt, akiknek nem volt jegyük vagy bérletük. Ez az idő azonban - miután az utasok megszokták az új típusú felszállási rendszert – jelentősen csökkent.
A tapasztalataink alapján a hatékony intézkedéseket már a bevezetés napjaiban is kedvezően fogadták az utasok, csupán az érvényes jeggyel és bérlettel nem rendelkezők körében okozott kisebb fennakadást. Továbbra sem megengedhető, hogy a bliccelésből eredő károk terheit azok az utasaink viseljék, akik becsületesen, jogkövető módon jegyet vagy a bérletet vásárolnak.
A kezdeti tapasztalataink jók, bővebb tájékoztatást a kísérleti időszak lezárulta után tudunk adni. Azonban annyi már bizonyos, hogy a Társaság vizsgálja az ellenőrzési rendszer kiterjesztésének további lehetőségét. A BKV Zrt. célja az utazóközönség elégedettségének növelése, hiszen valamennyi intézkedésünk fizető utasaink érdekét és biztonságát szolgálja.
|