Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Egészség díjat alapított a Médiaunió és a Pfizer

2009.06.17
Divatba hozzuk az egészséges életmódot!

A MédiaUnió NincsDe kampánya újabb mérföldkőhöz érkezett. Az országos kampány szervezői ezúttal olyan versenyre mozgósítják a lakosságot, melynek tétje maga az egészség.

A Pfizer Gyógyszer-kereskedelmi Kft. támogatásával megvalósuló “Összefűz az egészség” pályázat célja sokkal több, mint ismeretterjesztés: a hétköznapi emberek és közösségek ösztönzése annak érdekében, hogy életvitelüket, illetve közvetlen környezetüket egészségtudatosabbá tegyék, és a gyakorlatban is megvalósítsák eddig csak halogatott életmódváltással kapcsolatos terveiket és álmaikat.

A közös díj a pozitív példák felmutatását és az egészséges életmód népszerűsítését helyezi előtérbe. Pályázni lehet táplálkozással, dohányzással és mozgással kapcsolatos témakörökben.

Az új program azt hangsúlyozza, hogy az egészséges életmód kialakításához bárki hozzájárulhat. Célja az egészségesebb életvitel és környezet elérése a magyar lakosság körében, az olyan berögzült rossz szokások megváltoztatása, melyek az egyén egészségi állapotát befolyásolják, és kihatnak a környezetre is, valamint elősegíteni azokat az egyéni vagy közösségi kezdeményezéseket, amelyek megváltoztatják egy ember vagy emberek egészséggel kapcsolatos gondolkodását és hozzáállását, és felhívják a figyelmet az egyéni felelősségre.

A Szonda Ipsos egy 1000 fős országos reprezentatív kutatást végzett a Nincs De program hatékonyság-vizsgálatára. Az elmúlt időszakban a lakosság 8%-kal emlékszik jobban az egészséges életmóddal összefüggő hirdetésekre, mint a kampányt megelőző felmérés idején.

Ez a növekedés – valószínűsíthetően – a Médiaunió kampányának köszönhető. Közel minden második magyar felnőtt emlékszik a NincsDe kampány hirdetéseire (48%), legtöbbjük a TV-ben találkozott velük (44%). Legtöbben dohányzással, alkoholfogyasztással, rossz táplálkozási szokásokkal, mozgás (hiánnyal), egészséges táplálkozással kapcsolatos üzenetekre emlékeztek.

A kampány az átlagosnál jobban vonzotta a fiatalokat, a magasabb iskolai végzettségűeket, a gazdaságilag aktívakat, a magasabb társadalmi státusszal rendelkezőket. Kevésbé emlékeznek a hirdetésekre a legalacsonyabb társadalmi státusszal rendelkezők, az idősebbek és a kevésbé iskolázottak.

Ez utóbbiak jellemzően azon társadalmi csoportok, akik – mint az a januári kutatásból kiderült - úgy vélik, hogy keveset tehetnek saját egészségük érdekében. Vagyis elmondható, hogy a kampány emlékezetesebb azok körében, akik eleve „nyitottabbak” voltak az ilyen üzenetekre.

A felmérés adatai alátámasztják a további aktivitás szükségességét, a lakosság figyelmének folyamatos ébrentartását az egészségmegőrzés iránt. A pályázat lehetőséget ad mindazon csoportoknak is, akik eddig úgy érezték, hogy nem kaptak megfelelő ösztönzést az egészségesebb életvitelre.

A pályázatra a jelentkezéseket mozgás, táplálkozás és dohányzás témakörökben várják öt kategóriában. Pályázhat magánszemély, oktatási intézmény, munkahelyi, vagy egyéb közösség, illetve sajtóorgánum. A pályázatok szöveges és képi (pl. fotó, videó) dokumentációját a www.egeszsegdij.hu honlapon tehetik közzé a pályázók és így mutathatnak példát az egészséges életmód és az egészség díj iránt érdeklődő látogatóknak.

A sajtó bevonását különösen fontosnak tartják a pályázat létrehozói, hiszen a média hatása megkérdőjelezhetetlen az egészségtudatosításban. Ebben a kategóriában az egészséges életmódra váltást motiváló cikkek, riportok publikálását és/vagy egészséggel kapcsolatos események szervezését díjazzák .

Az egyéni, közösségi és oktatási intézményi kategóriák értékelésnél figyelembe veszik az életmódváltásban bekövetkező változtatások minőségét és mértékét, a megvalósítás menetét, a közösségi kategóriákban a megvalósításban elkötelezett segítő, támogató közösség csapatmunkáját. A pályázat fődíja egy „Összefűz az egészség 2009” díj és bruttó 500.000 HUF pénzjutalom kategóriánként. A pályázat eredményét a 2009. december 3-án tartandó díjátadó ünnepségen hirdetik ki a szervezők.

A pályázatban való részvétel feltétele a jelentkezési lap kitöltése, mely letölthető a www.egeszsegdij.hu honlapról, valamint a 1/ 801 7455-ös telefonszámon is igényelhető. A beküldési határidő 2009. november 20. A jelentkezési lapon kérjük feltüntetni a pályázat rövid leírását, megvalósításának várható idejét (a pályamű megvalósítása túlhaladhatja a pályázat lezárásának dátumát).

Pusztay András, a Mediaunió elnökének üzenete: "A Rajtad is múlik az egészséged megőrzése" kampány kezdete óta számtalan pozitív kezdeményezés jutott el hozzánk, melyre felhívták a Médiaunió Alapítvány figyelmét. Örülünk, hogy a Pfizerrel közösen most arra is lehetőség van, hogy díjazzuk azokat, akik aktívan tesznek önmaguk és a környezetükben élők egészségének érdekében."

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu