A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében jégesővel végigvonuló viharos erejű szél leginkább az épületek tetőszerkezetében okozott kárt, de rongálódtak házfalak, nyílászárók, valamint számottevő a fák kidőlése, ágak letörése által okozott kár is.
A dió-, illetve nem ritkán tyúktojás nagyságú jég rendkívül sok kárt okozott gépjárművekben is, melyet a Groupama Garancia Biztosító casco biztosítással rendelkező ügyfelei részére tud megtéríteni.
A károk számát tekintve, a legtöbb kárbejelentés a következő településekről érkezett: Nyíregyháza-Sóstó, Nyírtura, Kótaj, Kemecse, Nyírbogdány, Nagycserkesz. Jelentős mennyiségben jelentettek kárt továbbá Kisvárda és Vásárosnamény körzetéből.
A károk jellegét tekintve legnagyobb arányban, mintegy 80%-ban jégverés által okozott károk bejelentése érkezett a Groupama Garancia Biztosítóhoz, mely társaság a térségben a lakásbiztosítások mintegy harmadát kezeli.
A társaság kárszakértői a vihar elvonulta után azonnal megkezdték a kárfelmérést, a károk felmérése és az adatok feldolgozása azóta is folyamatos. A károk minél gyorsabb felmérése és rendezése érdekében a Groupama Garancia Biztosító az ország több más megyéjéből is csoportosított át szakembereket, a kárszakértők a hétvégén is folytatják munkájukat – mondta el Birkás Balázs, a Groupama Garancia Biztosító szolgáltatási vezérigazgató-helyettese.
A nagy értékű károk, mint pl. a tetőszerkezetek megrongálódásának felmérése prioritást élvez, annak érdekében, hogy minél gyorsabban meg lehessen kezdeni a helyreállítási munkákat.
A kisebb értékű, 100 ezer forint alatti károk esetén a Groupama Garancia Biztosító alkalmazza a telefonos kárrendezést, melyek gyorsított ütemben, 1-2 napon belül kifizetésre kerülnek, nagyobb károknál pedig szükség esetén kárelőleget fizet a társaság.
A Groupama Garancia Biztosító a Garancia-24 gyorsszervíz-szolgáltatás igénybevételére jogosult ügyfelei számára ingyenesen közvetít megbízható szakembereket, akik helyreállítják a keletkezett károkat.
A Groupama Garancia Biztosító a kárbejelentéseket folyamatosan, több csatornán fogadja: a bejelentések az ügyfélszolgálati irodákban személyesen, telefonon, faxon, vagy e-mailben az karbejelentes@groupamagarancia.hu címen, illetve TeleCenteren a 06 1 467 3500 telefonszámon is megtehetőek.
|