Az nem meglepő, hogy a néhány éve oly sikeres fapados légitársaságok foglalásaik 98%-át az interneten keresztül bonyolítják. A PhoCusWright1 elemzőcég adata azonban ennél már jóval megdöbbentőbb, és egy alapvető átalakulást vetít előre: 2009-ben Európában összesen mintegy 253 milliárd eurót fognak költeni nyaralásra és egyéb turisztikai célokra.
Ennek a hatalmas összegnek a 32%-át, 80 milliárd eurónyi (azaz körülbelül 24 ezermilliárd forintnyi) utazást várhatóan az interneten foglalják le a pihenni vágyók. Világosan látható tehát, hogy az üzleti sikerüket a színes katalógusokra építő utazási irodáknak alapjaiban kell átformálniuk stratégiájukat, ha az elkövetkező években is az iparágban szeretnének maradni – hisz a trend egyértelműen azt mutatja, hogy hamarosan még nagyobb szerepet fog kapni az online rendelés a turizmus területén.
A legfejlettebb európai piacokon – amilyen például az Egyesült Királyság – az internet részaránya már idén is meg fogja közelíteni az 50%-ot, az USA-ban pedig már meg is haladta azt.
Andrew Pozniak, a Google turisztikai szakértője a XXI. század azon kihívásairól és lehetőségeiről fog beszélni, amelyekkel a beutaztató szektor (beleértve a hazai szállodákat és a vendéglátóipar minden további szereplőjét) már jelenleg is szembesül, a belföldi piacra értékesítő utazási irodáknak pedig hamarosan meg kell küzdeniük.
Andrew Pozniak
Az elmúlt tizenöt évben Andrew a marketing számos területén dolgozott. Karrierjét a Thomson Travelnél kezdte, ahol a cég tengerparti és repülő-útjainak specialistája volt. A London Business School MBA diplomája és a vezető amerikai sales- és marketingtanácsadó, a ZS Associatesnél szerzett konzultációs tapasztalatok után csatlakozott a Le Meridien hotellánchoz, ahol a cég online tevékenységét irányította. Miután a Le Meridient sikeresen eladták a Starwood Hotels and Resorts-nak, Andrew csatlakozott a Google londoni irodájához, ahol az EMEA-régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) vezető turisztikai szakértője lett.
|