A díjra ebben az évben a tavalyinál 20 százalékkal több, mintegy 1800 pályázat érkezett. Az Mmd Public Affairs csapatának pályázata azt a lobbitevékenységet mutatta be, amelynek célja az volt, hogy a magyarországi gyógyszeripari K+F tevékenység állami ösztönzőben részesüljön.
A Magyarországon K+F tevékenységet végző gyógyszeripari vállalatokat ugyanis 2007 óta jelentős adóterhek sújtják, annak ellenére, hogy komoly szerepet töltenek be a magyar gazdaságban: magas hozzáadott értéket állítanak elő, jól képzett hazai munkaerőt alkalmaznak, hozzájárulnak a magyar exporthoz, ezáltal pedig a GDP növekedéséhez.
Az Mmd és a sanofi-aventis/Chinoin azért lobbizott, hogy a Magyarországon működő gyógyszeripari vállalatok K+F ráfordításaik egy része után engedményeket kapjanak. Munkájuk eredményességét mutatja, hogy 2008. december 15-én az Országgyűlés módosította a gyógyszer-gazdaságossági törvényt, megteremtve annak a lehetőségét, hogy a hazai gyógyszercégek megtartsák, illetve bővítsék K+F tevékenységüket, és megőrizzék a munkahelyeket.
Nem ez az első alkalom, hogy a The Holmes Report az Mmd magyar irodájának tevékenységét értékelte: 2008-ban az Mmd-t az év legjobb Public Affairs tanácsadó cégének választották, valamint az Mmd lett a legjobb PR tanácsadója is, melyet a - szintén nemzetközi - The Stevies Awards ítélt oda a cégnek.
|