Harmadszor vívta ki az új média szakma elismerését a hírek, tudósítások, publicisztikák mellett videó- és képgalériát, élő közvetítéseket és igény szerint letölthető televíziós tartalmakat kínáló Telesport.hu. Legutóbb rangos nemzetközi díjjal tüntették ki a Magyar Televízió és a Carnation közös fejlesztését: 2008 legjobb média és sport portáljának választották a világ egyik legelterjedtebb webes tartalomkezelő rendszerére épülő oldalak közül.
„A televízió együtt dolgozik a világhálóval, ezt a trendet ismerte fel az MTV és ülteti át lépésről lépésre a gyakorlatba. A Sitecore Site of the Year kategóriadíja nemcsak a fejlesztők és a szerkesztők munkáját ismeri el, hanem azt is igazolja, hogy jól határoztuk meg a köztelevízió online stratégiáját” – mondta Mucsi Csaba, a Magyar Televízió újmédia főszerkesztője.
A versenyben mintegy 1500 fejlesztő cég munkája méretik meg, az általuk készített portálok közül választják ki az év honlapját és 7 további kategória győztesét. A webfejlesztőkből álló nemzetközi zsűri az oldal készítőinek kreativitása, az adatforrások és az alkalmazások sokfélesége, a felhasználói élmény és a tartalom színvonala alapján hozta meg döntését.
A hazai e-Fesztivál, illetve az Év Honlapja versenyen a Telesport.hu már két crossmedia különdíjat nyert, a szakmai zsűri szerint ugyanis tavaly a Telesport.hu valósította meg a legjobban az internet és a televízió együttműködését.
A Magyar Televízió 2008 májusában indította el önálló sport portálját, amely a Labdarúgó Európa-bajnokság mérkőzéseinek élő közvetítéseivel debütált, a pekingi olimpiai játékok idején pedig már megdöntötte a magyar nyelvű online tartalomszolgáltatás minden korábbi televíziós rekordját.
A Telesport.hu a kiugró nyári siker után is megőrizte közönségét: havonta átlagosan 150-200 ezer egyedi látogató keresi fel, akik havonta 6-700 ezer cikket és videót töltenek le a portálról, az online közvetítéseket pedig esetenként 25 ezer felhasználó is nézi azonos időben – a sportágtól és az esemény jellegétől függően . A percről percre frissülő oldalra az indulás óta több millió cikket, videót és képet töltött fel a Telesport.hu stábja.
A Carnation online kommunikációs ügynökség, a Magyar Televízió állandó partnere fejlesztette a Telesport.hu portált Sitecore alkalmazás segítségével. A .NET webes tartalomkezelő szoftverek piacvezető szállítójának megoldása azonos időben, nagyszámú felhasználó részére biztosítja az élő online közvetítést, a felvételek igény szerinti letöltését (vagyis a Video On Demad szolgáltatást), videó- és képgalériák működtetését, valamint lehetővé teszi a portál gyors és egyszerű frissítését.
|