Kávé iránti szenvedélyünk mindig is legendás volt – ezt most kutatási adatok is alátámasztják. A GfK szerint a lakosság 76%-a fogyaszt kávét, ebből több mint 60% naponta egy, közel 40 % pedig akár több csésze feketét is elkortyolgat.
Úgy tűnik, ahogy idősödünk, egyre intenzívebb kávéfogyasztókká válunk. 30 éves kor alatt ritkábban, fölötte azonban egyre népszerűbb ez a szokás. A legszenvedélyesebb fogyasztók a 40-60 évesek, de a 60 év felettiek közel háromnegyede is legalább naponta egy csészével megiszik.
Kávéfogyasztási szokásainkat jövedelmünk sem befolyásolja jelentősen: a magas, közepes illetve kis jövedelemmel rendelkező háztartásokban szinte ugyanannyi a nem (22-26%), a ritkán (4-8%) és a rendszeresen kávét fogyasztók (27-33%), illetve a kifejezetten kávéimádók (35-44%) aránya.
Még mindig az eszpresszó a favorit
A magyarokra jellemző tradicionális eszpresszófogyasztás napjainkra sem változott: ma is a rövid fekete az igazi kedvenc. Különösen érvényes ez az idősebb korosztályra – ahol minden korcsoportban 70% feletti arányt ér el az eszpresszófogyasztás – valamint az megrögzött kávéivókra. Az eszpresszó után – jócskán lemaradva – a capuccino következik, ezt a kávétípust inkább a fiatalabbak és a kisfogyasztók részesítik előnyben. A dobogó harmadik fokán a tejeskávé áll – ez szintén a fiatal korosztály körében népszerű.
Ahogy a fogyasztás gyakoriságát sem befolyásolja az ár, a jövedelem a kávé típusának esetében sem jelentős differenciáló tényező. Legtöbben – bármennyibe is kerül – továbbra is eszpresszót fogyasztanak, érdekes azonban, hogy a magasabb jövedelműek között a cappucino-t fogyasztók aránya is jóval magasabb.
Kávézás felsőfokon
A kiemelkedő minőségre törekvő, a kávézást különleges élményként kezelő Nespresso a kapszulás kávék egyik legismertebb és legnépszerűbb képviselője.
Azok körében, akik már hallottak a Nespresso-ról, 94% szerint magas színvonalat képvisel, és közel 90% tartja megbízhatónak. A legtöbben prémium kategóriás luxuskávéként definiálják, és a többi márkától határozottan megkülönböztetve státuszszimbólumként kezelik.
A kutatás, melyet a Nespresso megbízásából a GfK végzett, reprezentatív 1000 fős minta alapján készült 15 év feletti személyek körében, Magyarország teljes területére kivetítve.
|