24 ország IKEA áruházai közül az Örs vezér téri gyűjtötte a legtöbb adományt az „1 euró egy vagyon”, puha állatfigura kampány segítségével. A tavaly november 2. és december 24. között újra meghirdetett akció során az áruház vásárlói 69 180 darab állatfigurát vásároltak, melyek árából darabonként 1 euróval az UNICEF és a Save the Children gyermekoktatási projektjeit támogatják.
Az IKEA kampánya nem csak Magyarországon, hanem világszerte is rekordot döntött, az összegyűjtött 5,4 millió euró több ezer szegény gyermek életébe fog változást hozni.
A 2003-ban indult kampány során eddig 16,7 millió euró gyűlt össze, melynek segítségével összesen 20 országban 40 projekt valósult meg. A 2008. évi puha állatfigura kampány során az IKEA vásárlói a világ minden tájáról rekord összegű, 5,4 millió euróval járultak hozzá a Save the Children és az UNICEF projektjeinek támogatásához.
Az összegből, ami a mostani puha állatfigura kampány során összegyűlt, egyrészt nyolc Save the Children projekt (Albániában, Bangladesben, Kínában, Indiában, Elefántcsontparton, Pakisztánban, Oroszországban és Vietnamban), másrészt nyolc UNICEF projekt részesül (Macedóniában, Moldovában, Sierra Leone-ban, Dél-Afrikában, Tádzsikisztánban, Üzbegisztánban és Vietnamban).
„Nagy örömünkre szolgál, hogy az Örs vezér téri és a budaörsi IKEA áruház ilyen szép eredményt ért el a kampány során. A két magyar áruház összesen 108 549 eurót gyűjtött össze, amely bizonyítja, hogy a magyarok szívükön viselik a rászoruló gyermekek sorsát, és ezúton köszönjük segítségüket” – mondta el Gerőcs Vendel, az IKEA regionális PR vezetője.
Az IKEA „1 euró egy egész vagyon, mely mosolyt csalhat egy gyermek arcára” akció egy jó lehetőség a vásárlóknak és az IKEA dolgozóinak, hogy együtt tegyenek a gyermekekért. Egy iskola számára az 1 eurós összeg 20 db ceruza és 2 db vonalzókészlet megvásárlását jelenti, és nem utolsó sorban megszámlálhatatlan mosolyt azoknak a gyermekeknek, akik tanulni és bizonyítani szeretnének.
„Az IKEA vásárlóinak köszönhetően idén is hathatós segítséget nyújthat az UNICEF gyermekvédelmi programjain keresztül a rászoruló gyermekeknek. Nagy büszkeség számunkra, hogy ismét jelentősen nőtt a magyarok támogatási kedve: csaknem 30 százalékkal több játékot vásároltak az IKEA 2008. évi jótékonysági akciójában, mint a megelőző évben” − mondta el Dr. Kecskeméti Edit az UNICEF Magyar Bizottságának igazgatója.
|