A Henkel számára a fenntarthatóság azt jelenti, hogy termékeivel és technológiáival, valamint munkáltatói szerepkörében lehetőleg úgy működik, hogy ne veszélyeztesse a következő generációk fejlődési lehetőségeit. A vállalat 2008 decemberében elnyerte a német fenntarthatósági díjat, majd világosan megfogalmazott fenntarthatósági stratégiájával bejutott a most először kiosztott európai vállalati fenntarthatósági díj 22 döntőse közé. Ez a Henkel fenntarthatóság iránti kötelezettségének fontos elismerése, mert azt jelenti, hogy stratégiáját nemzetközi összehasonlításban is elismerik.
A Henkelnél meg vagyunk győződve arról, hogy ma ez a téma fontosabb, mint valaha. Hatalmas lehetőség rejlik az olyan újításokban, amelyek a termékek kimagasló minőségét és teljesítményét ötvözik az emberekért és a környezetért érzett felelősséggel - mondta Christian-André Weinberger, a Henkel mosó- és háztartási tisztítószerek üzletágának globális marketing igazgatója a díjjal kapcsolatban.
A díj azokat az innovatív stratégiákat tünteti ki, amelyek egyrészt elősegítik a vállalat gazdasági sikerét, másrészt a fenntarthatóságot a vállalati sikeresség fontos tényezőjének tekintik. A pályázatot a European Independent Consulting Group (E-I) hirdette meg, mely egy független stratégiai és vállalatirányítási tanácsadókat tömörítő hálózat.
A zsűrit az Európai Bizottság képviselői, a politika, a gazdaság és a társadalom elismert személyiségei alkotják. Németországot Dr. Klaus Töpfer képviseli, aki korábban környezetvédelmi miniszter és az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) igazgatója volt. A Cseh Köztársaságban ülésezett zsűri elnöki posztját az emberi jogokért és kisebbségekért felelős cseh miniszter, Dzamila Stehlikova töltötte be.
A Henkel azért pályázott a díjra, mert több mint 130 éves működése során mindig is a minőség, a környezetvédelem és társadalmi felelősségvállalás elkötelezettje volt. Ezt az alábbiak is példázzák:
- A Henkel tagja a Fenntartható Pálmaolaj Kerekasztal (Roundtable on Sustainable Palm Oil - RSPO) szervezetnek, és aktívan részt vesz a fenntartható pálmamag-olaj tanúsítványok elfogadtatását célzó tevékenységben. (A pálmamag-olajat nyersanyagként használják felületaktív anyagok gyártásához.)
- A vállalat részt vesz abban a németországi kezdeményezésben, mely a termékek ökológiai lábnyomának (Product Carbon Footprint – PCF) a megállapítását szolgálja. Támogatja az éghajlatváltozást befolyásoló tényezők meghatározására szolgáló módszerek kifejlesztését, az átlátható és összehasonlítható adatok gyűjtését, elemzését.
- A vállalat „Minőség és felelősségvállalás” stratégiája, a Henkel minden mosó- és háztartási tisztítószere esetében a legmagasabb színvonalú termékteljesítményt kapcsolja össze a környezet lehető legkisebb terhelésével.
- Megújuló alapanyagok és újrafelhasznált csomagolóanyagok használata a termékcsomagolásoknál és az adagolóeszközöknél.
- A Henkelnek a fenntartható és társadalmilag felelős gazdálkodását korábban is számos elismerésben részesítették. A 2008 decemberében első alkalommal kiírt németországi fenntarthatósági díj elnyerésével a vállalat megkapta a „legfenntarthatóbb német márka” kitüntető címet. 2008 szeptemberében a Henkel volt az egyetlen FMCG termékeket forgalmazó vállalat, amely bekerült a Dow Jones Fenntarthatósági Globális Indexbe (DJSI World). A világ 2500 legnagyobb vállalatának csupán 10 százaléka teljesíti a DJSI World indexbe kerülés feltételeit. Tavaly a Henkel elnyerte az ESG (Environment, Social, Government) díjat a DAX-cégek kategóriájában - ebben az elismerésben a német tőzsdeindexben szereplő vállalatok részesülnek, amelyek a környezetvédelem, a társadalmi felelősségvállalás és a vállalatmenedzsment terén nyújtanak kiváló teljesítményt.
|