2008-ban 715 darab helikopter gyártására érkezett megrendelés a Eurocopter-hez, az alábbi típusokból:
- 85 db EC120 Colibri
- 340 db az AS350/355 Ecureuil/Fennec/EC130 családból
- 123 db EC135
- 81 db EC145
- 39 db a Dauphin/Panther/EC155 családból
- 35 db a Super Puma/CougarEC225/EC725 családból
- 12 db NH90
Az összesen 4,9 milliárd euró értékű megrendelés bizonyítja, hogy továbbra is jelentős az új helikopter modellek és kiegészítő szolgáltatások iránti kereslet.
„Széleskörű és változatos termék- és szolgáltatási portfoliónkkal ismét bebizonyítottuk, hogy tökéletesen alkalmazkodunk ügyfeleink elvárásaihoz, és helikoptereink a legkülönbözőbb bevetésekben is helyt állnak. A 2008-as évet eredményesen zártuk.” – mondta Lutz Bertling, a Eurocopter elnök-vezérigazgatója.
A Eurocopter 2008-ban végrehajtott műszaki fejlesztés keretében létrehozta a Tiger katonai helikopter HAP és UHT variánsát. Fokozta továbbá az NH90 típus gyártását, amelyből az első helikopterek a finn és ausztrál gyártószalagról kerültek le.
A Eurocopter 2008 decemberében szállította le az ötvenedik UH-72A Lakota típusú helikoptert az Amerikai Egyesült Államok hadseregének. A Lakota típussal nemrég elnyerte a haditengerészet bizalmát is. Ennek következtében a Eurocopter azon néhány európai vállalatok egyike, amely hosszútávú kapcsolatot épített ki az Amerikai Egyesült Államok fegyveres erőivel.
2008-ban kezdetét vette a kínai partnerekkel közösen kifejlesztett EC175 prototípusának gyártása.
Luth Bertling így folytatta: „Globális stratégiánk a piaci és üzleti stabilitásunk alapja. Indonéziában alapítottuk meg 18. leányvállalatunkat, ahol a Super Puma típusú helikopter fülkéinek gyártása folyik. Telephelyeinket bővítettük Kanadában, az Egyesült Királyságban és Dél-Afrikában. Kiszállítottuk a spanyolországi Albacete-i telepen gyártott első EC135-ös modellt. A brazil kormánnyal a közelmúltban aláírt, 50 db EC725 típusú helikopter megrendeléséről szóló szerződés egy régóta fennálló kapcsolat eredményeként született meg. A sikeres üzletkötésben nagy szerepet játszott a rendelkezésre álló helyi gyártókapacitásunk, amelyet brazil leányvállalatunk, a Helibras biztosít.”
„Célunk, hogy 2020-ra forgalmunkban 50%-ra emeljük a kiegészítő szolgáltatások, ill. szervizelések arányát. 2008-ban megkezdtük az első lépéseket ebbe az irányba a Motorflug megvásárlásával. Jelentős figyelmet fordítottunk kiképző központjaink, különösen a szimulátorok fejlesztésére. A Eurocopter kiváló úton halad afelé, hogy teljeskörű szolgáltatást nyújtson ügyfeleinek.” – mondta Lutz Bertling.
A Eurocopter 2008-ban az előző évhez képest 40%-kal magasabb összeget fordított kutatásra és fejlesztésre. A vállalat K+F tevékenységének egyik központi témája a környezeti kompatibilitás. A Eurocopter számos európai programban – Friendcopter, Clean Sky, REACH – vesz részt, melynek célja egy „zöld helikopter” létrehozása, ill. egy dízelmotorral hajtott, könnyű helikopter kifejlesztése.
A Eurocopter ezen kívül lebonyolította az első, pilóta nélküli helikopter repülését, továbbá megkezdte egy újabb generációs helikopter tervezését.
Kihívások 2009-ben
A Eurocopter anyavállalata, az EADS 2020-as évi terveinek ismeretében, bizonytalan gazdasági piaci viszonyok között határozta meg a 2009-es és azt követő évek által kínált kihívásokat, célokat:
1. Figyelemmel követni és kontrollálni a globális pénzügyi válság hatásait azáltal, hogy kiemelkedő ügyfeleinek a lehető legnagyobb rugalmasságot és támogatást biztosítja a finanszírozás terén.
2. Fenntartani a Eurocopter innovációban és folyamatos technológiai fejlesztésben betöltött szerepét a K+F tevékenységre fordított költségvetés emelésével és új helikopter típusok fejlesztésével.
3. Fokozni a Eurocopter nemzetközi jelenlétét és bővíteni a szolgáltatások körét új akvizíciókkal és technológiai fejlesztésekkel.
Annak ellenére, hogy a 2009-es év gazdasági trendje megjósolhatatlan és akár megrendelések visszavonásával járhat, a Eurocopter bízik abban, hogy célkitűzéseivel és egyedi üzleti modelljével 2009-ben is megtartja piacvezető pozícióját.
|