A Visa Europe a mai napon bejelentette, hogy egy nemrégiben a magyar kártyabirtokosok körében végzett kutatás szerint, a Visa rendelkezik a legszélesebb körű ismertséggel, és a legtöbben az általuk legnépszerűbbnek tartott fizetési eszközként nevezték meg. Az online felmérés kérdései, főként a kártyahasználat és a hazai piacon szereplő, különböző márkák ismerete köré összpontosultak.
|
A Visa páratlan elfogadási hálózattal rendelkezik világszerte és a magyarországi kártyabirtokosok is elismerték megbízhatóságát és használatának kényelmes szempontjait:
- Bármilyen kis vagy nagy tételről legyen is szó, fizethetek a Visa kártyával
- A Visa a kereskedői oldalon is népszerű
- A Visa megkönnyíti az emberek életét
- A Visa segít az élet még gördülékenyebb legyen
A magyar fogyasztók jelentős hányada, 75%, rendelkezik valamelyik kártyatársaság nevével fémjelzett betéti kártyával; és többségük, 72%, gyakran használja is a plasztikot: a magyarok csupán 20%-a rendelkezik hitelkártyával, és mindössze 17%-a állítja azt, hogy rendszeresen használja a kártyáját.
A kutatás többek között a kártyahasználat gyakoriságára vonatkozó kérdéseket is érintett: a válaszadók 61%-a hetente többször is, míg 20% szinte minden nap használja Visa bankkártyáját.
Habár a betéti kártyahasználat növekvő tendenciát mutat, a megkérdezettek 37%-a még mindig a készpénzes fizetést részesíti előnyben, így tehát még mindig léteznek potenciális területek, ahol fejlődés érhető el a magyar piacon.
A kutatás következő része a magyarországi kártyaelfogadási státusra helyezi a hangsúlyt. A válaszadók szerint a kártyák széles körben elfogadottak az alábbi helyeken: benzinkutak, légitársaságok, hotelek és egyéb szálláshelyek, valamint a szupermarketek. Ezzel szemben a bárok, szépségszalonok, éttermek és közintézmények megítélése még mindig kedvezőtlen ebből a szempontból.
A végső eredmények azt mutatják, hogy a vásárlók további ösztönzésére van szükség, hogy a mindennapi alacsonyabb értékű vásárlások esetén a kártya gyors és megbízható megoldást nyújt a készpénzzel szemben. A Visa szorosan együttműködik partnereivel és tagbankjaival, hogy innovatív megoldásokat nyújtson kártyabirtokosai számára
A kutatásról
A kutatást a Research International végezte Magyarországon július és szeptember között, 2008-ban, azzal a céllal, hogy közvetlen módon szerezzen ismereteket a kártyabirtokosok kártyahasználati szokásiról. Magyarországon, 1016 kártyabirtokos vett részt a kutatásban, egy online kérdőív kitöltésével szolgáltak információval arról, miként és milyen gyakorisággal használják bankkártyájukat, valamint hogyan vélekednek a készpénz nélküli fizetésről.
|