Napjainkban a mobilkommunikációs eszközök nem csupán a magánélet, hanem az üzleti kapcsolattartás elengedhetetlen eszközévé is váltak. Ma már csaknem minden vállalat igénybe vesz mobilszolgáltatást a mindennapos üzleti ügyek intézésére, kapcsolattartásra – ám a kis cégeknél gyakran előfordul, hogy erre a célra lakossági előfizetést vesznek igénybe, pedig a gazdasági körülményekre való tekintettel létfontosságú, hogy a nemzeti össztermék csaknem felét előállító és a hazai munkaerő több mint kétharmadát foglalkoztató kisvállalatok e tekintetben is hatékonyan működhessenek.
A BellResearch 2008-as Magyar Infokommunikációs Jelentése szerint a legalább egy fős hazai társas vállalkozások 63%-a rendelkezik valamilyen közvetlen (az adott vállalkozás nevén lévő) üzleti mobiltelefon-előfizetéssel, a vállalatok további 27%-a pedig kizárólag lakossági mobil-előfizetést vesz igénybe üzleti célra. Ez utóbbi elsősorban annak köszönhető, hogy a néhány főt foglalkoztató vállalatoknál az üzleti és magánjellegű telefonhasználat sok esetben nem különül el élesen egymástól.
Kimutatták, hogy minél kisebb egy cég, annál inkább előfordul, hogy üzleti célra magán előfizetést vesz igénybe. Nagyvállalatok körében üzleti előfizetés használata csaknem 100%-os, a kis- és középvállalati szegmensben is igen magas ez az arány (94-96%), addig a mikrovállalatoknak mindössze alig háromötöde (58%) használ a vállalkozás nevén lévő üzleti SIM kártyát.
A Pannon tapasztalata szerint a mikrovállalatok számos egyedi sajátossággal rendelkeznek, amivel nagyobb társaik nem: a függetlenség, valamint ezzel együtt az anyagi biztonság iránti igény, a magánélet és a vállalkozás szoros összefonódása csupán néhány ezek közül. Amiben azonban hasonlítanak a nagyobb méretű vállalatokra, az a céltudatosság és a siker-orientáltság, valamint a folyamatos elérhetőség, illetve a költségek racionalizálása iránti igény.
Mivel egyre több munkatárs rendelkezik céges készülékkel, a kisvállalkozásoknál is egyre szélesebb körben fogalmazódik meg a mobilköltségek racionalizálása iránti igény. A Pannon számos olyan költségcsökkentő megoldást kínál, amelyek megkönnyíthetik a kisvállalkozások számára ezt a feladatot, hozzájárulva sikerességük javításához és versenyképességük növeléséhez.
A Pannon által bevezetett UniósOrszág, valamint az Unikörzet, Multikörzet, PartnerRégió, és PartnerOrszág üzleti tarifacsomagok mellé megrendelhető szolgáltatások révén a kisvállalkozások jelentős költségcsökkentésre tehetnek szert mindennapi üzleti kapcsolataikban, legyen szó akár a hazai, akár a nemzetközi piacon tevékenykedő cégekről, hiszen a kapcsolattartás legfontosabb eszköze ma már minden téren a mobiltelefon.
|