Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Az LG 2008 Q4 pénzügyi eredményei

2009.01.23
Az LG Electronics (LG) - a szórakoztatóelektronikai és mobilkommunikációs termékek egyik vezető gyártója - bejelentette a 2008. december 31-ével zárult három hónap auditálás nélküli konszolidált pénzügyi eredményeit.

2008 utolsó negyedévében a forgalom 22,5 százalékkal 13,37 trillió KRW-re (9,82 milliárd USD), az üzemi nyereség pedig 101 milliárd KRW-re (74,16 millió USD) bővült világszerte, ami 0,8 százalékos haszonnak felel meg. Az anyavállalatot tekintve a forgalom 6,59 trillió KRW (4,84 milliárd USD) volt, az üzemi veszteség 310 trillió KRW (228 millió USD), míg a nettó veszteség 671 milliárd KRW (493 millió USD).

Az éves forgalom nemzetközi szinten 2008-ban 20,8%-kal nőtt, ez a vállalat történetében rekordszintű 49,33 trillió (36,22 milliárd USD) összeget tett ki, míg az üzemi nyereség 2,13 trillió KRW (1,56 milliárd USD). A leányvállalatokkal összevont forgalom éves viszonyításban 18,4%-kal nőtt, így elérte a 63,18 trillió KRW-t (46,39 milliárd USD). Az összevont üzemi nyereség 4,05 trillió KRW-n zárt (2,97 milliárd USD), ami 6,4%-os, tehát az előző évhez képest 1,1%-kal magasabb hasznot jelent.

Az LG Mobile Communication Company forgalma saját rekordot döntött 4,49 trillió KRW (3,3 milliárd USD) összegű, az előző évhez képest 34,6%-kal nagyobb értékesítésével. A telefonok forgalma 4,09 trillió KRW-t (3,0 milliárd USD-t) jelentett, ez éves összevetésben 40,3%-os, az egy évvel ez előtti negyedévhez képest 16,5%-os növekedést jelent. Éves viszonylatban 8%-kal több, 25,7 millió telefont sikerült kiszállítani, ezzel 2008-ban 100,7 milliós mennyiségi rekordot sikerült felállítani a 2007-es 80,5 millió készülékhez képest.

Az értékesítés a gazdasági visszaesés ellenére is masszív maradt Európában és Ázsiában. Európában új modellek jelentek meg, köztük a „Renoir” (8 megapixeles kamerás mobiltelefon), a KP500 (teljes érintőképernyős kezelőfelülettel rendelkező telefon) és az LG KS360 (QWERTY-billentyűzetes üzenetküldésre és fogadásra optimalizált telefon) modellek. Eközben az Indiában éves összehasonlításban jelentkező növekedés hozzájárult az Ázsiában elért komoly eredményekhez.

Az üzemi nyereség éves összevetésben 8,8%-kal, negyedéves összevetésben 11,5%-kal 5,2%-ra csökkent a mobilkészülék-részlegnél, ennek oka az év végi készlet csökkentésére irányuló fokozott marketingtevékenység volt. Miközben 2009-ben várhatóan folytatódik a gazdasági visszaesés, az LG üzleti célkitűzése a folyamatos növekedés és a piaci részesedés növelése, különösen a sok funkcióval ellátott, prémiumkategóriás típusok, az intelligens telefonok és a közép-alsó kategóriás tömegpiacot célzó telefonok terén.

A Digital Appliance Company értékesítése éves összevetésben 20,1%-kal nőtt, így elérte a 2,971 trillió KRW-t (2,18 milliárd USD). Az üzemi eredmény 62 milliárd KRW (45 millió USD) veszteséget jelentett. A növekvő verseny a kereslet lelassulását és az árkörnyezet megváltozását okozta. A kereslet lassulása 2009-ben várhatóan folytatódik, de a piaci részesedés növekedése várható hangsúlyosabb marketingtevékenység és a költségek kézben tartása révén.

A Digital Display Company forgalma 4,62 trillió KRW-re (3,39 milliárd USD) nőtt, ez az egy évvel korábbi értékhez képest 16,4%-os növekedést jelent. A laposképernyős digitális televíziók értékesítése éves összevetésben 22%-kal, negyedéves összevetésben 26%-kal nőtt, a plazmamodulok értékesítése azonban éves viszonylatban 44%-kal, negyedévesben 24%-kal csökkent. Az üzemi eredmény nemzetközi szinten 14 milliárd KRW (10 millió USD ) veszteséget jelentett, ennek oka elsősorban a televíziók árának jelentős csökkenése, illetve a plazmamodulok külső értékesítésének lassulása. A vállalat nemzetközi szinten 2009-ben a 2008-ban tapasztaltakhoz hasonló keresletre számít, köszönhetően a fejlődő piacok olcsó és kisméretű laposképernyős televíziók iránti keresletének. A Digital Display Company piaci részesedését várhatóan fokozza majd a jelentősebb márkaépítő marketingtevékenység és a szélesebb termékválaszték.

A Digital Media Company éves összevetésben 11%-kal, negyedéves összevetésben 15%-kal 1,27 trillió KRW (0,93 milliárd USD) értékre növelte forgalmát, az üzemi nyereség 4 milliárd KRW (3 millió USD) volt, illetve százalékos értékben 0,3%.

Pénzügyi kimutatás és nem üzemi jellegű tételek az anyavállalatot tekintve
A vállalat megállapított ismétlődő nyereségcsökkenése 942 milliárd KRW (692 millió USD), oka elsősorban a 276 milliárd KRW (203 millió USD) árfolyamveszteség, valamint a külföldi leány- és társvállalatok beszámítható pénzügyi eredménye 294 milliárd KRW (216 millió USD) összegben csökkent. Az LG Display – amelyben az LG Electronics 37,9%-os tulajdonrésszel rendelkezik – az LGE számára a beszámítható pénzügyi eredmény 214 milliárd KRW-os (157 millió USD) összegű csökkenését eredményezte.

Üzleti irányok és kilátások 2009-re
A lelassult piaci kereslet és a megnövekedett verseny az új évben is folytatódik, és változásokat okoz az iparág dinamikájában. 2009-re 1 USD = KRW 1100 várható árfolyammal számolva a vállalat megszorítást tervez a beruházásokban, és szinten tartja a márkaépítés, illetve a kutatás-fejlesztés ráfordításait.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:LG













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu