A speciálisan átalakított biogáz üzemelésű motort a német Hohenester cég biztosította, míg a Dunlop a megfelelő gumiabroncs kiválasztásával járult hozzá a fokozott teljesítményt igénylő teszthez.
A Hohenester 3 literesre bővítette a 2,7 literes, hat hengeres Audi RS4 motorját, 580 lóerőre növelve ezzel az eredeti széria 380 lóerős teljesítményét. A Dunlop szakértői pedig úgy döntöttek, hogy az autóhoz a Dunlop SP Sport Maxx TT gumikat választják.
Ezt a legújabb generációs gumiabroncsot kevlár hozzáadásával tették sokkal ellenállóbbá a torziós és feszítő erőkkel, valamint a szélsőséges hővel szemben. A merevebb oldalfal ezen felül fokozott stabilitást biztosít kanyarodáskor, javítja az útérzetet és így sokkal pontosabb vezetést tesz lehetővé. A HS 650 Audi B7 Quattro 235/40 ZR 18 (95Y) XL méretű abroncsokat kapott.
A rekordsebesség eléréséhez a Hohenester egyszerű mezei fűből kivont biogázt használt. A 120 és 140 ROZ közötti oktánszámú alternatív üzemanyag magasabb teljesítményre képes, mint a hagyományos üzemanyagok.
„A nagy sebesség és az ökológiai szempontok nem kell, hogy kizárják egymást.” – állítja a volt autóversenyző Jürgen Hohenester, aki az Audi A4-es vezetője is volt a sikeres rekordkísérlet folyamán. „Ez az autó prototípus, ami bebizonyítja, hogy mennyire erőteljesek ezek a környezetbarát üzemanyag-technológiák már napjainkban is” – mondta Hohenester.
|