Ön tudja, mivel tölti a szabadidejét 10 millió magyar fogyasztó? A családjával, vagy a barátaival?
Egy kellemes sorozat, egy jó könyv, egy könnyű bor társaságában? Vagy kimozdulva otthonából az aktív pihenést választja? Mikor és hol szólítsuk meg, hogy az általunk nyújtott szolgáltatás mellett döntsön?
A gazdasági recesszió következtében nem csak pénztárcánk zsugorodik, de megrövidül szabadidős tevékenységekkel tölthető óráink száma is. Izgalmas kutatások szólnak arról, valóban szabad idő-e a szabadidő. Ezekből megtudhatjuk, mivel töltjük nem munkára szánt óráinkat, mennyiben társadalmi, társas vagy családi meghatározottságú ez az idő.
Egyáltalán: élesen elválik-e a munka és a szabadság ideje? Napjainkra a szabadidős tevékenységek megtervezés és megélése is fogyasztási pont lett. Amikor szabadidőnkben hobbinknak hódolunk, a sportot választjuk, esetleg utazásra adjuk a fejünket, valójában fogyasztási döntéseket hozunk. Szolgáltatások hada, termékek serege áll készen arra, hogy ezeket a döntéseket befolyásolja.
A Szabadság. Szeretem?! alcímet viselő konferencián Dr. Nyíri Kristóf filozófiatörténész felvázolja a szabadidő és munkaidő viszonyát, megvizsgálja mennyire élesen vált és válik el egymástól történelmünk során ez a két kategória, majd Kozák Ákos (GfK Hungária) adatokat ismertet a magyar fogyasztók szabadidő felhasználásáról.
Halász Gyula (ADCH) és Gosztonyi Csaba (Carbon Group) egy játékos előadásban a vizsgált téma kreatív megközelítéseit ecseteli, míg Réz András (kommunikációs szakember) rávilágít, hogy milyen kommunikációs utakon érhető el a fogyasztó, illetve hogyan vehető rá, hogy velünk töltse szabad óráit.
Dr. Németh Erzsébet (Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézet) a magyar fogyasztó tévénézési és internetezési szokásairól beszél, továbbá kommentálja, hogyan hatnak mindezen tevékenységek társas kapcsolatainkra, majd Kiss Kornélia (Magyar Turizmus Zrt.) a kialakult gazdasági recesszió következtében a belföldi turizmus számára felfedezhető új lehetőségekről értekezik.
De szó lesz a vásárlás szociológiájáról, a gyógyvizes szabadidős szolgáltatások brandingjéről, a szabadidős médiumokról és piacukról és arról, hogy egy rendezvényen, egy fesztiválon a márka mitől és hogyan emelkedhet ki. A konferencia legszínesebb programelemének ígérkezik Magyarország néhány „szabadidős” Superbrandjének a showja, ahol a résztvevők megtudhatják a szuperek szuper trükkjeit.
|