Abban a meggyőződésben és reményben, hogy a jövőben egyre több vállalat fogja felismerni a társadalmi és környezeti teljesítménnyel kapcsolatos kommunikáció fontosságát, valamint az összehasonlítható teljesítménnyel és jelentéssel járó előnyöket, mint az elszámoltathatóság és az átláthatóság, a Braun & Partners Bulgaria hozzáférhetővé tette a legelterjedtebb nemzetközi standard bolgár nyelvű változatát, amely segítséget nyújt a bolgár vállalatok számára a társadalmi felelősségről szóló jelentéseik elkészítéséhez.  
 
Jelenleg még egyetlen bolgár vállalat sem készít GRI alapú fenntarthatósági jelentést. A jelentéskészítés standardizációjának várható következménye a környezeti és társadalmi teljesítmény összemérhetősége, valamint a vállalatok működésének növekvő átláthatósága lesz. 
 
A GRI (Global Reporting Initiative) holland székhelyű, független civil szervezet, melynek célja egy nemzetközileg elfogadott jelentéskészítési standard elkészítése és folyamatos fejlesztése. Jelenleg a GRI Útmutató a legismertebb irányelv a nem-pénzügyi jelentések készítésével kapcsolatban.  
 
A GRI Jelentéstételi Keretrendszer általános és szektorspecifikus ajánlásokat tartalmaz, nagy előnye, hogy nincs vállalatmérethez, iparághoz vagy földrajzi helyzethez kötve az útmutató alkalmazhatósága – minden vállalat és szervezet megtalálja a számára fontos, értelmezhető és összemérhető mutatókat. 
 
Az Útmutató a fenntarthatósági jelentések készítéséhez (röviden: Útmutató) alapelvekből épül fel, amelyek meghatározzák a jelentés tartalmát és biztosítják a jelentett információk minőségét. Tartalmazza ezen kívül a standard adatközlésekről szóló részt, amelyben a teljesítmény indikátorok és egyéb közlendő adatok vannak felsorolva. Az Útmutató bolgár változata révén már 20 idegen nyelvű fordítást lehet letölteni a szervezet honlapjáról. 
 
Szintén a múlt héttel vette kezdetét a helyi Good CSR program, a Braun & Partners Network által kidolgozott globális jelentéskészítési és kommunikációs program bolgár változata. A Good CSR program GRI alapon, az Accountability Rating elveit követve biztosít hiteles és standardizált kommunikációs platformot a vállalatok számára, hogy 
 
  - az egyes cégek saját érintettjeiknek olvasható, egységes és összehasonlítható formában megjeleníteni CSR tevékenységüket; 
     - a programban résztvevő cégek közösségének a CSR ügyét és egyes fontos felelősségvállalási témákat népszerűsíteni; 
     - a programban résztvevő cégek közösségének egymással és másokkal megosztani jó gyakorlataikat.
  |