Közvetítő szerepet vállalt a piaci elemzők és a gyártó cégek szakértői között az Európai Pr-ügynökségek Szövetsége (EPRF). A 2006-ban alakult szervezethez minden tagországból csak egy, az it-szektorra fókuszáló pr-vállalkozás csatlakozhat. Magyar tagja a 2001-ben alakult Gold Communications Kft.
A szervezet alapötlete a pr hagyományos hídszerepének kiterjesztése. Lényege, hogy az alapvetően a sajtó és a gazdasági szereplők közti információcserét megteremtő pr-szakemberek ezúttal a piaci elemzők és a gyártók szakértői között is kommunikációs csatornát építenek ki. Ez a közvetlen kontaktus egy újabb naprakész visszajelzést jelent, ami az elemzők − tehát közvetve a vevők − igényeinek pontosabb kielégítését, így gyorsabb üzletmenetet, újabb értékesítési csatornákat eredményez.
Az EPRF tagszervezetei a szolgáltatás indulásakor elsőként a gyártók és forgalmazók kezdeti kapcsolatfelvételét segítik az elismert elemzőkkel és kutatóintézetekkel. Később − egyfajta moderátorként − oly módon szervezik meg a tárgyalásokat, hogy azokon létrejöjjön a célok eléréséhez szükséges folyamatos, érdemi kommunikáció.
Az első, külföldi tapasztalatok kedvezők. Azon vállalkozások, melyek éltek a felkínált lehetőséggel – mint például a Hitachi Data Systems francia részlege –, érdemi és naprakész információkhoz jutottak, melyeket – elmondásuk szerint – a hagyományos csatornákon csak késve, vagy egyáltalán nem kaptak volna meg.
|