A fiatalok egyre nagyobb számban használják a mobiltechnológiai eszközöket, ugyanakkor fontos, hogy ők maguk és szüleik is megismerjék a nyilvános kommunikációhoz társuló esetleges veszélyeket is.
A három magyarországi mobilszolgáltató által 2008 februárjában aláírt, a fiatal tizenévesek és gyermekek biztonságosabb mobiltelefon-használatát célzó etikai kódex értelmében a szolgáltatók vállalták, hogy támogatják a felnőtteknek szánt tartalomhoz való hozzáférés ellenőrzését.
A kódex célja, hogy a szolgáltatók, mint a mobiltechnológia felelős képviselői, a nemzetközi gyakorlattal összhangban segítséget nyújthassanak a szülőknek abban, hogy gyermekük egészséges fejlődése érdekében meghatározhassák a számukra elérhető, biztonságos tartalmak körét.
E vállalás jegyében a Pannon 2008. december 9-től új szolgáltatást indított, melynek keretében korlátozható a különböző csatornákon - SMS, MMS, WAP, hanghívás, internet – keresztül elérhető emelt díjas vagy forgalmi díjas felnőtt tartalmakhoz való hozzáférés.
A felnőtt tartalomszolgáltatások tiltása két, együtt és külön-külön megrendelhető szolgáltatás-csomagból áll: ezek egyike az SMS, MMS, WAP, illetve hangalapú hozzáférés tiltása, melynek keretében az előfizető letilthatja az emelt díjas felnőtt tartalom-hozzáférést, az 1000 Ft feletti szolgáltatások elérését, az ebből a számtartományból érkező SMS és MMS forgalmat, valamint a Pannon W@P-on keresztül elérhető emelt díjas tartalomszolgáltatásokat. A másik szolgáltatás-csomaggal pedig csak olyan web- és wap-oldalak válnak elérhetővé az előfizető számára, amelyek szerepelnek a szolgáltató által előzetesen összeállított, felnőtt tartalmakat nem kínáló oldalakat felsoroló, ún. fehér listán.
A tiltások igénybevétele a Pannon ügyfelei számára díjmentes.
|