A Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) 2005 szeptemberében történt megalakítását és egyidejűleg a Budapesti Egyesített Bérlet (BEB) bevezetését követően a közeli jövőben újabb fontos lépést teszünk a főváros és a közép-magyarországi régió integrált közösségi közlekedési rendszerének létrehozása érdekében.
A Közlekedési Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) hozzájárulása és a Fővárosi Közgyűlés 2008. november 27-i egyhangúlag meghozott döntése alapján 2009. január 1-jétől a fővároson belül a BKV havibérlet és a BEB egységesítésével létrejön a Budapest Bérlet, amellyel az utasok a fővároson belül a BKSZ-ben részt vevő szolgáltató társaságok (BKV, MÁV-Start, Volánbusz) kijelölt járatainak bármelyikén utazhat külön díj megfizetése nélkül.
A Budapest Bérletet természetesen a fővároson kívüli, a BKSZ területére eső településről érkező utasok is használhatják fővárosba történő utazásuk során. Nekik ebben az esetben az adott járat főváros határához legközelebb eső budapesti megállóhelye (ún. határponti megállóhely) és a fővároson kívüli megállóhely közötti szakaszra kell csak megváltaniuk a helyközi bérletet ill. jegyet, ezáltal menetdíj-megtakarítást érhetnek el.
Az új bérletet a megszokott árusító helyeken lehet majd továbbra is megváltani. Fontos megjegyezni, hogy az új havibérlet árából mindössze 100 Ft (dolgozói bérlet esetén) ill. 50 Ft (tanuló, ill. nyugdíjas bérlet esetén) az a díj, amit a BKV Zrt. a társszolgáltatóknak átad, azaz mindössze ennyivel kerül majd többe az új Budapest Bérlet az eddigi BKV havibérlet tervezett árához képest. A bérlet használatával kapcsolatosan a Volánbusznál és a MÁV-Startnál jelentkező jelentős kompenzációs igényeket a KHEM (2/3-os arányban) és a Fővárosi Önkormányzat (1/3-os arányban) fogja fedezni.
A BKSZ következő célja a zóna alapú egységes viteldíjrendszer megvalósítása a BKSZ-be tartozó 193 település területén. Ennek elérése esetén már nem csak a főváros területén belül, hanem a BKSZ teljes területén megvalósul az egységes jegy- és bérletrendszer, ezáltal az európai példáknak megfelelően a főváros környéki településeken élők jelentős részének is lesz lehetősége választani az egyes szolgáltatók járatai között.
|