Az idei CEBIT-en nagy sikerrel bemutatott IND iMobile Banking termék az alapja a mindössze négy hónap alatt bevezetett mobilCIB szolgáltatásnak. A böngészőre épülő szolgáltatás újszerűségét a WAP-os mobilbanki megoldásokkal szemben az adja, hogy a kényelmes bankolást az ergonómikus és nem utolsó sorban esztétikus felület is segíti.
Az internetbankhoz hasonlóan, az alapvető banki tranzakciók gyorsan elvégezhetők, még akár kisebb sávszélességet biztosító GPRS/EDGE mobilinternet kapcsolaton keresztül is.
A közös tervezés eredményeképpen 2008. júniusára rajzolódott ki, hogy milyen funkciókkal és jellemzőkkel születhet meg az új CIB szolgáltatás. A szoftvertermék testreszabását –a jogosultsági rendszerhez történő kapcsolást, a standard funkciók finomhangolását, az egyedi funkciók kifejlesztését, valamint a kezelői felület grafikai testre-szabását – az IND szakemberei a CIB igényei alapján végezték.
A gyors bevezetést az is segítette, hogy az alaptermék - az IND iMobile Banking - könnyen átalakítható és a meglévő banki rendszerekhez egyszerűen integrálható. A mobilCIB az alapvető banki műveletek elérését biztosítja, úgy mint számlaegyenleg és számlatörténet lekérdezés, mobilegyenleg feltöltés, a hitelkártya-áttekintő pedig lehetőséget ad arra, hogy akár közvetlenül a kártyatranzakció (például fizetés) előtt egyik kártyáról a másikra átvezethető legyen a megfelelő összeg.
Emellett kezdeményezhető eseti átutalás és átvezetés, betétlekötés és -feltörés, valamint a kártyalimit módosítása. Ez utóbbi a bankkártya biztonsági szintjét is emeli, hiszen elegendő alacsonyabb limitet beállítani, és azt mindössze a tranzakció idejére átmenetileg megemelni.
„A CIB Bank és az IND között fennálló évtizedes partneri kapcsolat a két cég folyamatos innovációra való törekvésének köszönhető. Sikeres együttműködésünk kulcsa, hogy az IND Innovation Lab-ben születő, a globális banktechnológiai trendeket jóval megelőző ötleteinkre és fejlesztéseinkre mindig is nyitott és befogadó partnernek bizonyult a CIB.” - mondta dr. Vinnai Balázs az IND Group tulajdonos ügyvezetője. „A CIB stratégiai előrelátással építi be működésébe és ügyfelei kiszolgálásába a legújabb technológiákat, mi pedig örömmel támogatjuk ebben. Mindezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az együttműködés évei alatt a CIB számtalan innovációs díjat nyert el. Legutóbb a „MasterCard – Az év bankja, 2008” megmérettetésen az „Az év bankja fődíj” mellett az „Az év lakossági elektronikus banki szolgáltatása” címet is megkapta” - tette hozzá Vinnai.
|