A Google második alkalommal hirdeti meg főiskolások és egyetemisták számára világméretű marketingversenyét, amelynek célja egy helyi kis- vagy középvállalkozás felvirágoztatása a Google AdWords kulcsszavas hirdetési rendszer segítségével.
Az idén elsöprő sikerrel debütáló Google Online Marketing Challenge versenyen 1650 csapat 8000 diákja vett részt 47 országból. A magyar indulók kiváló eredményt értek el: a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának egyik gárdája bekerült az európai, közel-keleti és afrikai régió három legjobbja közé.
A Google online marketingversenye segítségével a felsőoktatásban résztvevő diákok az elméleti képzés mellett életszerű gyakorlati tapasztalatot is szerezhetnek.
A diákoknak a rendelkezésükre bocsátott 200 dolláros AdWords-kuponok segítségével egy helyi cég online marketingkampányát kell hatékonyan megtervezni, a követendő stratégiát meghatározni, a tevékenységeket levezényelni, az eredményeket kiértékelni, végül pedig javaslatokat kidolgozni a cég jövőbeni online marketingjére vonatkozóan.
A verseny menete a következő:
1. A tanárok a hallgatókat csapatokba osztják, amelyek 200 dollár értékű (kb. 40 ezer forint) AdWords-kuponokat kapnak.
2. A csapat vagy tanáruk kiválaszt egy maximum 100 főt foglalkoztató vállalkozást, amely rendelkezik weboldallal, de még nem használja az AdWords-öt.
3. A csapatok létrehoznak egy AdWords-fiókot és felépítik online marketingkampányukat.
4. A verseny 3 hétig tart, ezalatt optimalizálhatják és tökéletesíthetik a kampányt. Két jelentést kell majd leadniuk, egyet a kampány elindulásakor, a másikat pedig annak befejezésekor.
5. A zsűri a kampány eredményessége és a jelentés minősége alapján kiválasztja és 2009. júliusában kihirdeti a verseny nyerteseit.
A 2009. évi versenyre 2008. október 17. és 2009. január 29. között lehet regisztrálni. A diákok január és május között bármely egymást követő három héten keresztül lefolytathatják a kampányt.
Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője elmondta: „Az első verseny sikerén felbuzdulva ezentúl minden évben meg fogjuk hirdetni ezt a megmérettetést. A diákok számára a részvétel legnagyobb hozadéka, hogy az iskolában megszerzett elméleti tudásukat gyakorlati online marketing tapasztalatokkal egészíthetik ki. Az iskola elvégzése után akár marketing, pénzügyi vagy kereskedelemi területen helyezkednek el, esetleg saját vállalkozást indítanak, ezeket a tapasztalataikat biztosan kamatoztatni tudják. Ezért a Google bármilyen szakon tanuló diákok jelentkezését várja a versenyre.”
Az online hirdetésekről
Az online hirdetés hatékony és megfizethető minden cég számára, amely honlapja forgalmát kívánja növelni. Ehhez számos keresőoldal kínál hirdetési felületet. Az általuk alkalmazott leggyakoribb módszer a kulcsszavas hirdetések: amikor valaki beírja a keresőbe, hogy „olcsó repülőjegy”, akkor valószínűleg utazási irodák és légitársaságok szöveges hirdetéseit fogja látni.
A hirdetők dönthetik el, hogy mennyit áldoznának hirdetéseik megjelenítéséért, és csak akkor kell valóban fizetniük, ha valaki rákattintott a hirdetésükre. Ezáltal teljes kontroll alatt tarthatják online hirdetési költéseiket.
A Google szöveges hirdetési rendszere az AdWords, amelynek hirdetései a természetes találatok mellett és felett, jól elkülöníthetően, „Szponzorált link”-ként jelennek meg a Google egyre növekvő keresési- és tartalmi hálózatában, így a magyar internetezők 86%-át érik el.
|