Az internetre mindig is jellemző volt a régi és az új dolgok együttélése. Sok megoldás bár elavult, de évekig használják még a felhasználók, miközben mások már olyan újdonságokat alkalmaznak, amelyekről sokan nem is hallottak. Így él együtt az Adverticum havi mérésében is a régi, hét éve megjelent Internet Explorer 6.0 és a legújabb böngésző, a Google Chrome. De ugyanígy szerepel benne a mindenki számára jól ismert Flash és a Microsoft válasza erre, a Silverlight is.
Minden kezdet nehéz, és bár a Google Chrome böngésző az első hetekben nagyon szépen teljesített, októberre beállt a kis böngészők sorába, és az Adverticum által mért adatok szerint mindössze 0,8%-os piaci részesedést szerzett. Ezzel a negyedik helyet foglalta el, amely ettől függetlenül nagyon szép teljesítmény, hiszen még egy negyed éve sem volt terjeszkedni. És bár a kezdeti lelkesedést felváltotta a problémák és hibák megismerése, mégis várhatóan állandó szereplője lesz a böngésző piacnak ez az új termék.
A nyár végére jelent meg a statisztikában az Adobe Flash legújabb, 10-es verziója, és mostantól az Adverticum méri a Microsoft Silverlight-ot is, amely nem is nagyon titkoltan a Flash-t leváltó megoldássá kíván válni. A Silverlight első komolyabb „szereplése” a Pekingi Olimpia hivatalos oldalán volt, így nem túl meglepő módon viszonylag sokan használják. Az Adverticum mérése alapján a felhasználók kicsit több, mint 10%-a használja a Microsoft megoldását.
A mérésben több, mint 2 millió böngésző adata szerepel, az adatok szeptember közepén és október közepén kerültek rögzítésre.
Az Adverticum AdServer azon böngészőket „látja” és méri, amelyek megjelenítik az Adverticum AdServer által kiszolgált hirdetéseket, így torzíthatják az adatokat adblockerek, mobiltelefonos böngészők.
A torzítás azonban nem befolyásolja az időről időre megismételt mérésekből kiszámítható trendeket, sőt alapvetően az arányokat sem, magát a mérést egy - a maga nemében egyedülállóan széleskörű – mintavételes eljárásnak lehet tekinteni. A minta mérete valóban óriási: a mérés során több mint 3 milliárd hirdetést jelenített meg az Adverticum.
|