Idén első alkalommal adták át a társadalmi felelősségvállalás elismerésére hivatott CSR Hungary Díjat. A gazdasági, környezeti és társadalmi értékek teremtésének mértékét figyelembe vevő szakértő bizottság kkv kategóriában a humáninformatikai piacot vezető NEXON pályázatát díjazta.
A társadalmi felelősségvállalás (CSR) felkapott kifejezéssé vált hazánkban is, azonban sok esetben a vállalatok valójában nem jutnak túl a számok és mutatók adta kereteken. Az idén első alkalommal meghirdetett CSR Hungary pályázat éppen ennek ellensúlyozására jött létre, hiszen célja, hogy a jól propagálható mennyiségi mutatók helyett a valódi fenntarthatósági értékeket kifejező paraméterek kerüljenek előtérbe.
A pályázatok elbírálásánál az üzleti életben jártas, tekintélyes szakemberekből álló bíráló bizottság is ezen elveket követte, így kkv kategóriában a NEXON nyerte el a CSR Hungary Díjat.
„Nagyon kevés olyan kis- és középvállalkozás van Magyarországon, amely erőfeszítéseket tesz a társadalmi felelősségvállalás jegyében. A NEXON kiemelt érdeme, hogy nagy hangsúlyt fektet termékeinek és szolgáltatásainak folyamatos fejlesztésére, a munkatársak számára biztosított munkakörülmények magas szinten tartására, valamint folyamatosan szem előtt tartja a környezetvédelmi szempontokat” - emelte ki Pallaghy Orsolya vállalatirányítási és fenntartható fejlődés szakértő, a Bíráló Bizottság tagja.
„Mindig arra törekedtünk, hogy ügyfeleinknek a legjobb termékeket és szolgáltatásokat nyújtsuk, valamint, hogy munkatársaink számára a legjobb munkahelyi körülményeket biztosítsuk. Sikeres vállalatként azonban nem csak a felelősségünk, de a lehetőségünk is nagyobb arra, hogy ne csupán passzív szemlélői, hanem aktív alakítói legyünk világunknak.” - nyilatkozta a díjat elnyerő NEXON ügyvezetője, Ocskay Szilárd.
A vállalat, melynek bérügyviteli rendszere megjelenésekor forradalmasította a bérszámfejtés szoftveres támogatását, missziójának tekinti az innováció és a fejlesztés ösztönzését. Szoftverei lefedik a humánerőforrás-menedzsment teljes területét, és a legfrissebb szakmai tendenciák és a jogszabályok naprakész követése mellett 3 000 ügyfél igényeit szolgálják ki.
A vállalat emellett céljának tekinti a hazai humánerőforrás-gazdálkodás színvonalának további növelését. Ennek jegyében idén többek között két szakmai konferenciát szervezett, támogatott több felsőoktatási intézményt, illetve együttműködési megállapodások keretében a humán szakos hallgatóknak humáninformatikai gyakorlati képzést tartott, valamint eredményesen képviselte a szakma érdekeit a bér- és TB ügyintéző képzés Országos Képzési Jegyzékbe történő felvétele érdekében.
A NEXON mindemellett áttért az újrahasznosított papírból készült boríték, papír és toll használatára, s ebben az évben összesen 50 m3-nyi papírhulladékot gyűjtött szelektíven. A vállalat karitatív célokra üzleti eredményének 2 százalékát fordítja évente, ráadásul az adományozásba partnereit is bevonja: a karácsonyi ajándékokra, képeslapokra szánt összeget munkatársai és ügyfelei szavazatai alapján minden évben 3 alapítványnak utalja át.
|