A budai alsó rakpart érintett szakaszát augusztus 21-én zárták le és november 5-én adják vissza az autósoknak. Ez idő alatt elkészültek azok a munkák, amelyek az alsó rakparton meglévő és a felső rakpart (Bem rkp. és a Várkert rkp.) alatt újonnan épülő csatornaszakaszok összekötéséhez szükségesek voltak. Időközben, a lezárást kihasználva, az alsó rakpart érintett szakaszán a Fővárosi Gázművek felújította a gázvezetékeket.
Az Erzsébet hídtól a Margit hídig terjedő rakpartszakasz alatt, a Lánchídnál évtizedekkel ezelőtt már megépült egy körülbelül 500 fm hosszúságú, nagy átmérőjű csatornaszakasz, amelyet beépítenek a Duna-part mentén újonnan épülő főgyűjtőcsatornába.
A rakpartszakasz november 5-i megnyitása után még várható munkavégzés a Lánchíd és a Margit híd között, a Halász utcai le- és felhajtó sávokban, de ezeket úgy oldják meg, hogy a forgalmat csak a szükséges mértékben, a lehető legrövidebb ideig korlátozzák.
A főgyűjtőcsatorna építésével egybekötve a Döbrentei tér és a Batthyány tér között felújítják a villamossíneket, ezért november 10-étől várhatóan jövő év május elejéig a 19-es és a 41-es villamosok csak a Döbrentei térig közlekednek. Az utasokat pótló buszok szállítják tovább az eredeti végállomásig, a Battyhány térig.
A Döbrentei téren folytatódik a kivitelezés, ami miatt a felső rakpart Duna felőli oldalán futó, ideiglenes kialakítású kerékpáros sáv mintegy 60 méteres szakaszát le kell zárni, várhatóan április végéig. Ezen a rövid szakaszon a biciklisek a gyalogosjárdát használhatják majd. A szegélyeket lesüllyesztik annak érdekében, hogy a biciklisek könnyebben felhajthassanak a járdára.
A téren zajló munkálatok miatt szerdától ideiglenes sávokon haladhatnak a Tabán felé közlekedő és az alsó rakpartra kanyarodó autósok. A két forgalmi sáv keresztezni fogja a 19-es villamos pályáját is. Az esetleges balesetek elkerülése érdekében november 5. és 10. között (a villamos vágányzár kezdetéig) itt rendőrök irányítják majd a forgalmat.
A Döbrentei tértől északi irányban, a Gróza Péter rakpart körülbelül 80 méteres szakaszán nyílt árkos feltárással, tehát az útburkolat megbontásával épül a főgyűjtőcsatorna. Ebben a rövid utcában nincs átmenő forgalom, a kivitelező pedig mindent megtesz annak érdekében, hogy az itt lakók a munkák ideje alatt is a házaik előtt parkolhassanak.
A Várkert rakparton lévő házak csatornabekötéseit is át kell építeni ahhoz, hogy rácsatlakozhassanak az új főgyűjtőcsatornára, ezért a házak előtt nyitott munkagödrökre kell számítani bizonyos szakaszokon. A kivitelező a lépcsőházakba való bejutást biztosítja.
Az eredeti forgalmi rend előreláthatólag 2009 májusában áll helyre a Döbrentei téren és a Várkert rakparton.
A tervek szerint a budai alsó rakpartot a Margit hídtól a Lágymányosi hídig 2009 januárjában vehetik birtokba újra az autósok, kétirányú közlekedéssel.
A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházás összköltsége mintegy 428,7 millió euró, amelynek 65%-át a Kohéziós Alapból az Európai Unió finanszírozza, 20%-át a magyar állam, 15%-át pedig a főváros állja.
|