Az FHB Bank, a Pannon és a T-Mobile képviselői a mobilfizetésről, az elektronikus számláról és az e-termékekről szóló III. E-Money Symposiumon bejelentették közös, a magyar piacon eddig egyedülálló megoldásukat, a MobilFizetés szolgáltatást.
A mobiltelefont használó ügyfelek döntő többsége számára elérhető egyszerű, biztonságos és kontrollált fizetési lehetőség lényege, hogy a két mobilcég erre szerződött ügyfelei a banknál vezetett számlaegyenlegük vagy a biztosított hitelkeretük terhére szolgáltatásokat, árukat vásárolhatnak, számlákat egyenlíthetnek ki a szolgáltatásban részt vevő partnereknél, vagy akár pénzt is küldhetnek és fogadhatnak egymás között mobiltelefonjuk segítségével.
A közös rendszer nagy előnye, hogy mindig – éjjel-nappal elszámolási lehetőséget nyújtva – rendelkezésre áll, egyszerű, kényelmes, biztonságos, mivel titkosított csatornán zajlik, és kontrollált, mert minden tranzakciót jóvá kell hagynia az ügyfélnek.
Az Agria Produkció által rendezett E-Money Symposiumon Foltányi Tamás, az FHB Jelzálogbank Nyrt. vezérigazgató-helyettese az elektronikus fizetési lehetőséggel kapcsolatban elmondta: az ügyfél és a bank kapcsolatának kézenfekvő eszköze a mobiltelefon, ezért vált a pénzintézet az új mobilos pénzügyi szolgáltatás egyik kezdeményezőjévé, és ezért indította el MobilFizetést a Pannon és a T-Mobile előfizetőinek.
Dr. Drozdy Győző, a Pannon GSM Távközlési Zrt. vezérigazgató-helyettese aláhúzta: vállalatuk mindig is élen járt az emberek életét megkönnyítő, innovatív szolgáltatások fejlesztése terén, és reméli, hogy hamarosan a készpénzkímélő fizetőeszközök között a mobiltelefon is egyenrangú szereplő lesz.
Simó György, a Magyar Telekom NyRt., új üzleti területek és üzletfejlesztési üzletág vezérigazgató-helyettese a MobilFizetés szolgáltatásról szólva kifejtette, a mobiltelefon most új területen bizonyítja, hogyan lehet az életet kényelmesebbé és egyszerűbbé tenni. A MobilFizetés megoldás létrehozásakor olyan konstrukciót szerettek volna életre hívni, amely még több előnyt és kényelmet nyújt az ügyfelek számára.
Az MPP-vel közösen kifejlesztett szolgáltatás megtérülésével kapcsolatban a jelenlévők elmondták, hogy amennyiben a most meghirdetett szolgáltatás ügyfélszámának növekedése terveik szerint alakul, a befektetés három év alatt megtérül. Ehhez azonban elengedhetetlen a kereskedők részvétele és csatlakozása a kialakított rendszerhez.
|