A Fujitsu Siemens Computers a DB Schenkerrel együttműködve a világon elsőként szállít IT-termékeket a 10 ezer kilométeres transz-eurázsiai vasútvonalon közvetlenül Kínából Németországba.
A szeptemberben elindult gyors és környezetkímélő szállítási móddal a rakomány több mint 30%-kal gyorsabban célba ér, mint óceáni szállítással. A CO2-kibocsátás pedig a légi fuvarozásra jellemző érték kevesebb, mint 5%-a: az első, pontosan a tervek szerint lebonyolított szállítás összesen 2200 tonna üvegházgázt takarított meg a légi fuvarozáshoz képest.
A világ IT-szállítói közül a Fujitsu Siemens Computers teljesíti elsőként időérzékeny megrendelései egy részét légi helyett vasúti szállítással. Ezzel fokozza rugalmasságát, és közelebb kerül annak a célnak a megvalósításához, hogy az IT-életciklus minden szakaszában csökkentse a CO2-kibocsátást. A vállalat üres szerverházakat és LCD monitorokat szállít dél-kínai gyártólétesítményeiből európai összeszerelő üzemeibe és németországi disztribúciós központjaiba.
A vasúti szállítás megteremti a környezetvédelmi a szempontok, a sebesség és a logisztikai költségek tökéletes kombinációját. A cég korábban a gyors, ám meglehetősen drága légi szállítást vette igénybe erre a célra, vagy be kellett érnie az olcsó, de akár 28 napig is elhúzódó tengeri fuvarozással. A vasúti fuvar a monitorok légi szállítására jellemző CO2-kibocsátás töredékét termelte, ugyanakkor mintegy tíz napot lefaragott a tengeri út idejéből.
„A Fujitsu Siemens Computers volt az első cég, amely egy teljes szerelvény indítását kérte tőlünk Kínából Németországba. Szeretnénk kibővíteni ezt a szolgáltatást, hiszen számos ügyfelünknek kínálhat fejlett alternatívát a légi és tengeri fuvarozás kiváltására” – jelentette ki Hartmut Albers, a DB Schenker transz-eurázsiai logisztikáért felelős igazgatója. „Mindez egyben azt is jelzi, hogy elindítjuk a Deutsche Bahn standard szolgáltatását ezen a kivételesen fontos útvonalon. Az év végére beépítjük a menetrendbe a Kína és Németország közötti heti transz-eurázsiai expresszt.”
A hét időzónát és hat országot átszelő vasútvonalon a Deutsche Bahn szállítmányozási és logisztikai divíziója, a DB Schenker koordinálja a szállításokat, együttműködve Oroszország, Kína, Mongólia, Lengyelország és Fehéroroszország vasúttársaságaival. A Fujitsu Siemens Computers termékeit – köztük monitorokat és üres számítógépházakat – tartalmazó első szállítmány 17 nap alatt jutott el a Hongkongtól mintegy 700 kilométerre északra fekvő Hsziantang városából Hamburgba. A vonat útját GPS-en követték, és a Fujitsu Siemens Computers mindvégig figyelte és rögzítette az 50 klimatizált konténer belső hőmérsékleti viszonyait és rezgését.
„Mindig láttuk a vonat pontos pozícióját, és még azt is észleltük, amikor nyomtávváltáskor más szerelvényre rakták a konténereket, mivel ilyenkor volt a legmagasabb a rezgés. A komponensek és a monitorok csomagolása kifogástalan volt, és a mért értékek soha nem haladták meg a beállított tűréshatárt” – magyarázta Hans Erbe, a Fujitsu Siemens Computers logisztikai igazgatója.
Bernd Bischoff, a Fujitsu Siemens Computers elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott a bejelentésről: „Az első transz-eurázsiai expressz elindítása újabb mérföldkő számunkra a zöld informatika megvalósításához vezető úton. A Fujitsu Siemens Computers-nél a zöld IT többet jelent annál, mint hogy zöldre festjük a vállalati logót vagy ültetünk néhány fát. Üzleti gyakorlatunkba is be kívánjuk építeni a zöld informatikát, hogy mi is környezettudatosabban működjünk és közben bolygónkat is védjük. A vonat elindítása fontos pillanat cégünk történetében, és újabb lépés a fenntarthatóság felé.”
A Hamburgba begördülő zöld IT-vonatot Bernd Bischoff, a Fujitsu Siemens Computers elnök-vezérigazgatója, valamint Dr. Norbert Bensel, a DB Schenker főigazgatója és a DB Mobility Logistics AG igazgatóságának tagja fogadta. A monitorokat ezután a Fujitsu Siemens Computers wormsi európai disztribúciós központjába, a házszerelvényeket pedig a cég PC-ket és szervereket építő augsburgi gyárába szállították.
|