A költség és személyi erőforrások csökkentésének idején olyan területeken is kimutatható eredményeket várnak, amelyeket ezelőtt nem tekintettek értékteremtőnek. Ilyen például a vállalati kommunikáció.
A Henkel a vállalati stratégiai célok és a kommunikációs célok összekapcsolásával, kulcsparaméterek kidolgozásával tette mérhetővé és értékelhetővé a kommunikáció hozzáadott értékét.
Ezzel elnyerte a német PR szövetség (Deutsche Public Relations Gesellschaft e.V.) és a F.A.Z. –Menedzsment-, Piac- és Médiainformációs Intézet (F.A.Z.-Institut für Management-, Markt- und Medieninformationen GmbH) – által meghirdetett német PR-díj 2008-at, az Értékteremtés kommunikációval/Kommunikációs hozzáadott érték kategóriában. Ez a német terület legrangosabb PR-díja, amelyre idén 265 pályázat érkezett.
Ernst Primosch, a Henkel vállalati kommunikációért felelős alelnöke a díjat kommentálva elmondta, hogy a PR-ben a hasraütésszerű értékeléseket végleg elfelejthetjük, és a stratégiai kommunikációs menedzsmentnek kell ezentúl a tankönyvekbe kerülnie.
A Henkel vállalati kommunikációja az elmúlt években belső szolgáltatóból stratégiai üzleti partnerré vált. A vállalat a márkákat és a technológiákat helyezte működése fókuszába, a vállalati ernyőmárkát következetesen erősítette. A globális kommunikációs struktúrát stratégiai átszervezéssel fokozatosan egyre professzionálisabbá tette és 60 országra kiterjesztette, illetve ezzel kapcsolatos kontrolling folyamatokat vezetett be.
A korábban országonkénti irányítást és költséggazdálkodást nemzetközi szintre emelte, és következetesen központosította. Két stratégiai irányítási eszközt vezetett be, a stratégiai térképet és a balanced scorecard-ot (BSC). Ezek segítik az egyes országokban dolgozó kommunikációs vezetőket a projekt és költségtervezésben, illetve a teljesítmény mérésében. A kommunikációs célok elérését és az előírt kommunikációs minimum standardok teljesítését rendszeresen ellenőrzik és értékelik az év folyamán.
A német PR szakmai szervezet említett elismerésén kívül az idén a Henkel konszernszintű kommunikációs csapata a német PR-Report szaklap díját kapta meg a vállalati márkanévhez kapcsolódó hosszú távú kommunikációs stratégiájáért. Májusban a vállalat megkapta a német Award for Business Communication díjat a „A márkapolitika legjobb kommunikációja” kategóriájában.
|