A Nokia Siemens Networs kommunikációs rendszerének kiépítésével Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát Bejiing és Tianjin között, melyen akár a 350 km/órás végsebesség is elérhetôvé vált.
A kínai Beijing-Tianjin vonalon kiépítettt GSM-R kommunikációs rendszer nagy sebességet, biztonságos utazást és sûrûbb vasúti forgalmat biztosít a két város között. A Nokia Siemens Networks vasúti kommunikációs technológiája, a GSM-R egy forgalomirányítási és ellenôrzési információkat továbbító integrált rendszer, mely alkalmas a hagyományos kommunikációs eszközök helyettesítésére.
Az Olimpiai játékok kezdete elôtt átadott modern vasúti vonalon a Beijing és Tianjin közötti utazási idô 30 percre csökkent – azonnali megoldást nyújtva ezzel a megnövekedett forgalom igényeire. A körültekintô tervezésnek köszönhetôen a rendszert két év alatt sikerült kiépíteni - olyan nehezítô idôjárási tényezôk ellenére is, mint a szél, az erózió, a jégesô, az ónos esô, vagy a havazás.
A kulcsfontosságú együttmûködésben a kommunikációs alrendszerek tervezésén túl a Nokia Siemens Networks feladata volt az eszközök beszerzése, a rendszer integrációja, telepítése, hangolása, tesztelése és átadása is.
A tervezés és a kivitelezés során a kínai csapat az európai kollégák szaktudása mellett annak a helyszíni teszt-értékelésnek a tapasztalatait is hasznosítani tudta, melyben a rendszer alkalmasságát vizsgálták – az elôírásokra és az elôre nem látható eshetôségekre vonatkozóan egyaránt. A Közlekedési Minisztérium a rendszer gyorsabb kiépítése érdekében azzal is megbízta a Nokia Siemens Networks-öt, hogy dolgozzon ki egy egységes berendezés-illesztési módszert és felületet, valamint egy, a tervezôi szabványokat és a kiépítés menetét is rögzítô dokumentumot.
„Az egységes kommunikációs rendszer, a GSM-R technológia használata nem csak sokkal gyorsabbá, de sokkal biztonságosabbá is teszi a vasúti közlekedést azáltal, hogy a vasúti dolgozóknak egyetlen segélykérô és operációs rendszert kell használniuk. A GSM-R kétség kívül a jövô technológiája. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehetünk ennek a kiemelkedô teljesítménynek.” – mondta Zhang Zhiqiang, a Nokia Siemens Networks kínai vezetôje.
A Siemens kutatásai már az 1990-es évek elején elkezdődtek a GSM-R szabvány kialakítására, így a Nokia Siemens Networks a GSM-R technológia egyik megalkotójának tekinthető. A világ első három kísérleti GSM-R hálózata és az első kereskedelmi hálózat kiépítése mind a Nokia Siemens Networks nevéhez fűződik. A vállalat napjainkig 15 ország 50.000 kilométernyi vasútvonalán telepített GSM-R hálózatokat, így vált elsővé a GSM-R eladásokban mind a hálózatok számát, mind pedig a GSM-R működésű vasútvonalak hosszát tekintve.
|