Idén a Sharp az AQUOS LC-X1S termékcsaláddal új korszakot nyit az LCD televíziók történetében, ismét új irányt szabva a lapos képernyős televíziók piacán. A Sharp mint az LCD tévé kifejlesztője, több mint harmincöt éves tapasztalattal rendelkezik a folyadékkristályos technológia területén.
A japán cég áll annak a hátterében, hogy a kezdetben csak egy szűk célcsoportnak szánt folyadékkristályos televíziókat ma már a szórakoztatóelektronikai szektor sikertermékeként tartják számon. A Sharp olyan szorosan kapcsolódik a lapostévék fejlődéstörténetéhez, mint semelyik másik cég. Hűek maradtak a cég mottójához: „Olyan termékeket készíts, melyeket mások utánozni akarnak.”
Az idei IFA sajtótájékoztatón az LCD technológia vezetőjének számító Sharp bemutatta a folyadékkristályos tévék új generációját, az AQUOS LC-XS1 termékcsaládot. Ezek a készülékek új korszakot nyitnak az LCD televíziók történetében, hiszen páratlanok abban a tekintetben, hogy rendkívül vékony kivitel mellett (kb. 2,5 cm vastag a legvékonyabb, és 5 cm a legvastagabb pontnál) sikerült nagy képernyőméretet elérni, továbbá az eddiginél 50 százalékkal több színárnyalat megjelenítésére képesek, magas kontrasztarányúak és alacsony energiafogyasztású LCD panelekkel vannak felszerelve.
„Az LC-XS1 sorozattal olyan egyedülálló termékeket vezetünk be, amelyek az LCD tévék új korszakát hozzák el, de a Sharp LCD technológia fejlődésében is újabb mérföldkövet jelent. Mi vagyunk az első cég a világon, akik kizárólagosan az LCD tévékre koncentrálunk; egyedülálló technológiáink révén az LCD televízió a digitális életstílus középpontjává vált” - mondta Toshiyuki Tajima, a Sharp Electronics Europe vezérigazgatója.
A szórakoztatóelektronikai szektor lélegzetelállító tempóban változik. Az újabbnál újabb technológiák egyre rövidebb időközönként jelennek meg, folyton megváltoztatva a trendeket és a piacot. Azonban egy termék mindvégig a fejlesztések középpontjában állt: az LCD tévé.
A folyadékkristályos tévék iránti kereslet folyamatosan szárnyal, és a Sharp előrejelzése szerint idén áttöri a százmilliós határt. Így az LCD tévék a globális tévépiacnak körülbelül a felét teszik ki. Az idei kereslet csak Európában 35 millió készülékre rúg. A folyadékkristályos technológia népszerűségét jól mutatja az is, hogy Nyugat-Európában 90 százalékos részesedéssel bír (GfK 2008).
A német piackutató, a GfK (Gesellschaft für Konsumforschung) szerint még mindig hatalmas potenciál van az LCD technológiában. A nyugat-európai háztartások 80 százaléka még nem rendelkezik LCD tévével. A háztartások 15 százalékában található egy LCD készülék, tehát óriási tér áll rendelkezésre a további növekedésre, főként ha figyelembe vesszük, hogy az európai háztartások átlagosan 1,9 tévékészülékkel rendelkeztek 2007-ben.
„A piac mai helyzete csak a jéghegy csúcsa, hiszen legalább 100 millió európai háztartás vár még arra, hogy LCD tévére cserélje öreg katódsugárcsöves készülékét. Ez tisztán mutatja, hogy van lehetőség további terjeszkedésre az európai piacon” - magyarázza Tajima.
„A piac ezen területén arra törekszünk, hogy sokoldalú tévékészülékeket gyártsunk, vagyis a lehető legjobb csomagot biztosítsuk vásárlóink számára. Olyan tévéket kínálunk, melyek megfelelnek a jövő kihívásainak, hiszen teljesítik a full-HD és a 100 hertzes technológia követelményeit, energiatakarékosak az „Eco” mód és az alacsony áramfogyasztás révén. Mivel a gyártási eljárás során szigorú követelményeknek felelnek meg, és első osztályú alapanyagok felhasználásával készülnek, termékeink kiváló minőségűek. Végül, de nem utolsó sorban el kell mondanom, hogy nagyméretű folyadékkristályos képernyőinkkel és a világ legmodernebb gyáraival technológiailag teljes mértékben naprakészek vagyunk.”
Az egyik legnagyobb európai szórakoztatóelektronikai piacnak számító Németországban minden öt eladott tévékészülék közül három LCD tévé, és mindegyik eladott plazmatévére nem kevesebb, mint nyolc folyadékkristályos televízió jut.
„Az LCD tévé legyőzhetetlensége, és az LCD-gyártók közti erősödő verseny a piac szakadásához vezetett” - magyarázta Frank Bolten, a Sharp németországi és ausztriai vezetője. „Léteznek ár-optimalizált termékcsaládok, melyeket csupán alacsony áruknak köszönhetően adnak el hatalmas mennyiségben. Ezek esetében azonban a vásárlóknak el kell fogadni, hogy például az anyagok vagy a gyártás minősége terén áldozatot kell hozniuk.
Másrészt, vannak minőségorientált termékcsaládok, melyek a legmodernebb technológiákkal felszerelt, első osztályú kivitelezésű LCD televíziókat tartalmazzák. Ezek a termékek a vásárlást követően is megfelelnek vevőink elvárásainak. A Sharp egyértelműen a minőségorientált forgalmazók közé tartozik az LCD televíziók piacán. Olyan termékeket kínálunk, melyek szigorú követelményrendszernek felelnek meg, és magas értékrendet képviselnek a piac valamennyi rétegében” - foglalta össze Bolten.
|