Az Autodesk Inc., a 2D és 3D tervezői szoftvermegoldások vezető szállítójának tervezőszoftvereit használták a 2008-as pekingi olimpia kiváló minőségű és rendkívül látványos terveinek létrehozásához.
A digitálistartalom-készítők az Autodesk technológiák segítségével vittek sikerre olyan szerteágazó olimpiai projekteket, mint például a stadionok látványterveinek elkészítése, az esemény kabalafiguráinak megtervezése, a televízió közvetítésekben használt grafikai elemek megjelenítése, valamint a világmárkák reklámjainak kivitelezése.
A Crystal CG, a 2008-as pekingi olimpiai játékok hivatalos grafikai tervező beszállítója, az Autodesk 3ds Max szoftver használatával készítette a pekingi „Madárfészek” stadion és a hozzá tartozó létesítmények lenyűgöző építészeti látványterveit.
Peking új szimbólumává válhat a (külseje alapján) Madárfészeknek becézett Nemzeti Olimpiai Stadion, amely a nyitó- és záróünnepségnek, valamint az atlétika mellett, több más versenyszámnak is otthont adott. A csipkés burkolatú, egyedülálló szellőzésű, 91 ezer férőhelyes hipermodern stadion kivitelezése, mintegy 423 millió amerikai dollárt emésztett fel.
A tervező csapat a monumentális alkotáson túl, az olimpia öt karikáját szimbolizáló kabalafigurák megtervezéséért is felelős volt. A „Fuwa” elnevezésű figurák az Autodesk Maya szoftverével kelhettek életre.
A 3ds Max és a Maya szoftvereket nemcsak az olimpia fő szimbólumainak megvalósításához hívták segítségül a szakemberek, hiszen több televíziós hirdetés készítésénél is ki tudták használni a szoftverek előnyeit.
A Psyop/Stink stúdió például, az Autodesk Maya animációs szoftver segítségével hozta létre az Adidas „Together in 2008, Impossible is Nothing” (Együtt 2008-ban, a lehetetlen nem létezik) olimpiai kampányának mindhárom televíziós hirdetését. A reklámfilmekben ceruzával készített vázlatra hasonlító, számítógép által létrehozott tömeg látható.
„Ezekben az Adidas-reklámfilmekben szinte minden felvétel készítése során az Autodesk Maya alkalmazásával készítettük a látványelemeket, amelyeket aztán valódi felvételekkel ötvöztünk. A Maya segítségével gyorsan be tudtuk népesíteni a jeleneteket több száz, különbözőképpen animált szurkolóval” – mondta Tony Barbieri, a Psyop műszaki igazgatója.
Másik hasonló példa az Autodesk jelentős szerepére a kínai központi televízió, a CCTV. Kína legnagyobb nemzeti televízió-hálózata, amely az olimpia folyamán sokat vetített „One Dream, One World” (Egy álom, egy világ), valamint az „Olympics Age” (Az olimpia kora) reklámjait készítette, az Autodesk Smoke utómunka-rendszerét használta fel a filmek tökéletes kivitelezése érdekében. A közvetítő társaság emellett napi szinten használta a szoftvert az egyéb tartalmak létrehozására is.
A kínai televízió mellett, több nemzetközi TV társaság belső csapata is a Smoke szoftvert alkalmazta olimpiai reklámanyagainak elkészítéséhez. „
A Smoke az egyetlen olyan rendszer, amellyel kezelni lehetett a csatornáknál felmerülő hihetetlen mennyiségű munkát” – tette hozzá Suzique Doughty, az ausztrál Channel Seven felelős szerkesztője.
|