A Novell személyazonosság- és jogosultságkezelési megoldásának hazai vezető szerepét erősíti, hogy a Magyar Telekom Csoport is a Novell Identity Manager megoldását választotta jogosultságkezelési folyamatainak konszolidálásához. A komplex informatikai rendszerek üzemeltetői számára nem ismeretlen a vállalati rendszerek, eszközök és alkalmazások elérésének biztosításával járó folyamatos teher.
Az újonnan felvettek, valamint a kilépők adminisztrálása, a partnerek adatainak karbantartása, a szervezeti átalakítások, vállalati fúziók folyamatos adminisztrációt jelentenek. Különösen igaz ez egy olyan nagyvállalatra, mint a Magyar Telekom Csoport, amely az ország egyik legnagyobb informatikai rendszerét működteti.
„A Magyar Telekomnál 2007 nyarán született döntés a vállalat üzletágainak informatikai integrációjáról. A konszolidáció keretében a jogosultságigénylési folyamatok egységesítésére is szükség volt, hiszen korábban különálló rendszerekben történt az igénylések kezelése. Vállalatunknál több mint 10.000 munkavállaló jogosultságkezelési feladatait kellett megoldani 2008. január 1-jétől. A piacon elérhető személyazonosság alapú biztonsági megoldások közül a Novell Identity Manager megoldását választottuk, amelynek rekordidő alatt történő bevezetésében a Novell Magyarország szakmai háttértámogatásának is nagy szerepe volt. A kiválasztott jogosultságkezelő megoldásnak egy szigorú POC (Proof of Concept) eljárási folyamatnak kellett megfelelnie, melynek lényege, hogy a Magyar Telekom által kiadott próbafeladatokat a szállítónak igen rövid határidőn belül (1-2 nap) kellett a rendszerünkben implementálnia. Így mérhettük le az eszköz és a bevezetést végző csapat rátermettségét. A Novell tanácsadói csapata valamint a Novell Identity Manager teljesítette legjobban az elvárásokat” – mondta Gerencsér László, a Magyar Telekom IT biztonsági osztályvezetője.
„Az új egységes jogosultságkezelő rendszerrel az a célunk, hogy az informatikai jogosultságok változásai egységes rendszerben, a lehető legrövidebb időn belül, teljesen kontrollált folyamatok mentén történjenek meg. A projekt harmadik fázisától pedig konkrét hatékonyságjavulást várunk, például csökkenést az IT Help Deskre beérkező hívások számában és a rendszerekkel kapcsolatos adminisztrációs feladatokban is” – tette hozzá Gerencsér László.
Az egységes jogosultságkezelő rendszer 2008. január 1-jével éles üzemben működik, jelenleg a projekt második fázisa, a folyamatok egységesítése és a régi rendszerek kiváltása zajlik, és várhatóan 2008. év végén kezdődik a harmadik szakasz, a jogosultság menedzsment automatizálás.
„Örömmel vállaltuk a kihívást, amely a Magyar Telekom Csoport jogosultságkezelő rendszerének egységesítését jelentette. A projekt feszített tempója sem jelentett problémát számunkra, hiszen a Novell Identity Manager termékünk piacvezető, kiforrott és stabil technológiai megoldás. Szakembereink pedig számos hazai és regionális bevezetést zártak már le sikeresen” – mondta Szittya Tamás, a Novell Magyarország ügyvezető igazgatója.
„Napjainkban egyre nő az informatikai biztonsági megoldások szerepe, ezen belül is kiemelkedő terület a személyazonosság alapú biztonsági megoldások piaca. Mi a Novellnél azt valljuk, hogy a hatékony IT biztonság a megfelelő személyazonosság- és jogosultságkezeléssel kezdődik. A vállalatok számára a legnagyobb értéket a bizalmas üzleti adatok jelentik, elengedhetetlen hogy csak azok férjenek hozzá, akiknek szigorú szabályozások és megfelelőségi előírások szerint erre jogosultságuk van – ők viszont bármikor, bárhonnan elérhessék a munkájukhoz szükséges dokumentumokat” – tette hozzá Szittya Tamás.
A Novell Identity Manager nagymértékben leegyszerűsíti a személyazonosság-kezelés folyamatát, miközben garantálja a kritikus fontosságú adatok védelmét. A Novell megoldása automatizálja a felhasználó-létrehozás és jelszókezelés felügyeletét a felhasználó teljes életciklusára vonatkozóan – azonnali hozzáférést biztosít az új felhasználóknak, szükség szerint módosítja, vagy megszünteti a hozzáférést az összes rendszeren, és egységesíti a jelszókezelést. A Novell Identity Managert a Gartner független piacelemző cég a felhasználó- és jogosultságkezelést vizsgáló Magic Quadrant jelentésében a vezető megoldások közé sorolta.
A Novell-HP együttműködésről
A Novell Magyarország vezető pozícióját tovább erősíti a hazai személyazonosság alapú biztonsági megoldások piacán, hogy 2008. májusában a HP és a Novell olyan kizárólagos szövetséget jelentett be nemzetközi szinten, amelynek keretében a HP Identity Center felhasználói egyszerűen térhetnek át a Novell személyazonosság-kezelési és biztonságfelügyeleti megoldásaira.
A Novell Magyarország az első 12 hónapra teljes licencjóváírást biztosít a személyazonosság-kezelési és biztonságfelügyeleti termékeire áttérő, jelenleg HP Identity Center-t használó ügyfeleknek, akik 2008. december 31-ig jelzik áttérési szándékukat.
A Novell Magyarország regionális konzultációs részlege a központi technológiai együttműködés tapasztalatait felhasználva felkészült a magyarországi átállások megvalósítására, illetve az ebben részt vevő partner cégek támogatására. A HP termékéről a Novell megoldására átálló ügyfelek, és az átállást kezdeményező partnercégeik részére a Novell Magyarország 50 %-os kedvezményt nyújt a konzultációs szolgáltatás árából, valamint ingyenes továbbképzést és az átállás után fél évig ingyenes terméktámogatást biztosít számukra.
„Azért a Novellt választottuk partnernek az együttműködéshez, mert amellett, hogy piacvezető és kimagasló technológiai háttérrel rendelkezik, elismert vállalat és elkötelezett a HP ügyfelei felé” – mondta Ben Horowitz, a HP alelnöke és szoftverüzletágának üzleti technológiák optimalizálásával foglalkozó részlegének ügyvezetője. „Közös célunk a HP ügyfeleinek teljes körű támogatása az áttérés során” – tette hozzá Horowitz.
A HP az év elején jelentette be, hogy további befektetéseivel elsősorban a személyazonosság-kezelési termékeket használó, már meglévő ügyfeleit támogatja az új termékeladások helyett. A HP jelenlegi ügyfelei kihasználhatják a program előnyeit, és áttérhetnek a Novell iparági vezető megoldásaira, így a magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtó személyazonosság-kezelési megoldások ezután is biztosítottak számukra.
|