A digitális eszközök gyors terjedése és a digitális tartalmak mennyiségének robbanásszerű bővülése korábban nem tapasztalt növekedési hullámot gerjeszt a tárolóeszközök piacán. A piac azonban alaposan megváltozott az elmúlt években. Egy évtizeddel ezelőtt még a VHS szalagok, a magnókazetták, floppy lemezek uralták a piacot, idén, a GfK piackutató jelentése szerint a külső merevlemezek, a pendrive-ok és a memóriakártyák iránti kereslet a legjelentősebb.
A Verbatim, a GfK mérései alapján azt jósolja, hogy Nyugat-Európában több mint 14 millió 2,5 és 3,5 hüvelykes külső merevlemezt vásárolnak meg 2008-ban. "Ez jelentős növekedési lehetőség a Verbatim számára" - mondja Rüdiger Theobald a Verbatim EUMEA marketing- és üzletfejlesztési menedzsere. "Következésképpen a termékkínálatunkban többféle tárolóeszköz sorozat érhető el. Ezekkel a már meglévő jó piaci pozíciónkat erősítjük meg. Közben üzleti partnereink számára is lehetőséget kínálunk arra, hogy a piaci növekedés lehetőségét kihasználják, hiszen erős márkára, és elérhető árú prémium termékekre támaszkodhatnak."
Az amerikai piac egyik jelentős szereplője, a Smartdisk merevlemez üzletágának tavaly júniusi átvételével a Verbatim világossá tette a merevlemezekkel kapcsolatos stratégiáját. A cég ősszel kezdte el forgalmazni 2,5 és 3,5 hüvelykes termékeit és áprilisban már új sorozatot jelentetett meg, melynek tagjait vonzó, különlegesen vékony külsőbe rejtette. "A külső merevlemezek piacán szükséges sikerhez ideális alapokat fektettünk le. Az általunk biztosított minőségnek és dizájnnak köszönhetően 2008-ban mi diktáljuk a tempót a merevlemezek terén. A termékek piacradobását követő nemzetközi tesztek igazolták a prémium minőséget" - fejtette ki Theobald.
A Verbatim flash alapú memóriák piacán is jelentős növekedési potenciált lát. A vállalat a kínálatot memóriakártyákkal is kiegészítette. Az új, nagyteljesítményű CF és SDHC kártyák a profi felhasználók igényeit is kielégítik, és akár 16 GB-os kapacitással is elérhetők. A kártyák új generációjával a Verbatim offenzívába kezd, hogy enyhítse a nagykapacitású és gyors kártyák iránti növekvő igényt.
"Ahogy a Santa Clara Consulting Group számai mutatják, 2007-ben megerősítettük európai vezető pozíciónkat az optikai tárolás terén, minden szektorban. Most az a fontos, hogy megértsük az idők szavát és a Verbatim méltó helyére kerüljön a külső merevlemezek és flash alapú termékek gyorsan növekvő piacán. E célból üzleti partnereinknek prémium minőségű termékeink széles skáláját kínáljuk, kiemelkedő terméktámogatással és megbízható szállítással" - magyarázta Theobald.
|