A Ricoh 100%-ig nap- és szélenergiával működtetett reklámhordozót állít fel New York emblematikus központjában, a Times Square-en. A reklámhordozó 14 méter magas és 38 méter széles lesz, a megvilágításához használt reflektorokat 45 napkollektor, valamint 4 szélturbina működteti. A természeti erőforrások hasznosításával a Ricoh évente 18 tonnával csökkenti szén-dioxid kibocsátását. Abban az esetben, ha nem áll rendelkezésre elég nap- vagy szélenergia, a tábla nem világít. A digitális irodai berendezések úttörője az első környezetbarát fényreklámot Oszakában állította fel 2003 áprilisában, mely szintén kizárólag nap- és szélenergiával működik.
„A Ricoh számára rendkívül nagy megtiszteltetés, hogy egy ekkora felületet alakíthat ki a Times Square-en, de még inkább örülünk annak, hogy mindehhez nem szükséges elektromos áram, hanem teljes egészében a természeti erőforrásokra hagyatkozhatunk” – mondta Kirk Yoshida, a Ricoh Company elnökhelyettese és a Ricoh Americas Corporation vezérigazgatója. „Ezzel az újszerű megjelenéssel nem csupán márkánkat népszerűsítjük, de megmutatjuk a világnak, hogy milyen az, amikor egy vállalat működésének minden területén odafigyel a környezetvédelemre.”
A Ricoh több mint 30 éve szentel kiemelt figyelmet a környezet védelmének. 1976-ban a vállalat létrehozta Környezetvédelmi Csoportját, mely a tervezés, fejlesztés, dizájn és az új termékek és szolgáltatások népszerűsítése során is arra törekszik, hogy a Ricoh környezetvédelmi céljait és stratégiáját érvényesítse. A Környezetvédelmi Csoport által készített tanulmány szerint – mely a 2050-es évek társadalmának környezetre gyakorolt hatását vizsgálja – a vállalatoknak olyan speciális akciótervet kell kialakítaniuk a jövőre nézve, mely hosszútávon is a környezettudatosságra fókuszál. A Ricoh, üzleti megoldásaival továbbra is segíti a vállalatokat abban, hogy eredményesek maradjanak, miközben csökkentik ökológiai lábnyomukat.
|