Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Euro 2008: A színek viadala véget ért

2008.07.01
A szenvedély diadalmaskodott a józanság felett.

Egy hónapja merész vállalkozásba fogtunk: megpróbáltuk megtippelni az OKI színszakértője segítségével, melyik csapatnak mekkora esélye lesz a foci EB-n – kizárólag a mezük színe alapján. Lássuk, bejöttek-e a tippek? Vajon a mez nem számít, csak ami mögötte rejlik?

Melyik futballcsapatnak milyen színű a meze, és miért olyan, amilyen? A nemzeti lobogók színei általában nagy hatással vannak a mezek kialakítására, így a mez színei egy egész nép öntudatát és erejét testesítik meg. De ez még nem magyaráz meg mindent – lehet, hogy egyes csapatok vezetői tudatosan alakítják ki úgy a mezt, hogy annak színei és mintázata a legnagyobb hatást érjék el az ellenféllel szemben? A színeknek üzenete van, és ha tudatosan nem is, tudat alatt mindenképpen befolyásolják a gondolatokat, és ezeken keresztül talán az eseményeket is. Lássuk, a gyakorlatban hogyan alakultak az eredmények, és vajon miért pont így?

Az A csoportban a színpszichológiai elemzés során egy hónapja a következőket jósoltuk: „a csoportelsőséget a szenvedély jelenti majd, így a favorit Törökország, de második helyen a minőség (Portugália) vagy az erő-tekintély kombináció (Csehország) végezhet.” És valóban, a két továbbjutó csapat a török és a portugál volt, igaz, azonos pontszámmal. A csehek nem tudták azt a plusz tekintélyt kihasználni, ami mezük alapján jellemezhette volna játékukat, így a csoportmérkőzések során alulmaradtak. Ami a végeredményt illeti, valóban a törökök jutottal el a legtovább ezen a viadalon, egészen az elődöntőig, míg a portugálok másodikként, „csak” a negyeddöntőig. A svájciak a színpszichológiának megfelelően a csoportmérkőzéseken elvéreztek, ahogy tippeltük: „Svájcot sajnos mindenki legyőzi, mert nála nincs meg az a plusz a színekben, ami akár egyetlen győzelmet hozhatna.”

A B csoportban is valóra vált a színpszichológiai utópia: A színek azt diktálták, hogy az „első helyre Németország, a második helyre pedig Ausztria (sok erő és némi józanság) és Horvátország (erő, agresszió) esélyes”. És valóban a németek és a horvátok jutottak tovább a csoportmérkőzéseken. Németország a fehér-fekete mezzel, azaz a józanság és a megfélemlítés pszichológiai hatásával egészen az EB döntőig vitte, ahol azonban a spanyolok erő-szenvedély párosa diadalmaskodott. A lengyelek gyorsan kiestek, hisz esetükben az erőt szimbolizáló vörös színt a józanság – a fehér – elnyomta, ezáltal kiszámítható, gyenge játékot eredményezett a többi erős és szenvedélyes csapattal szemben.

A focirajongók körében halálcsoportnak titulált C csoport a színpszichológia szerint inkább „a ravaszak és az optimisták” csoportja volt. Bár a színek főleg Franciaországnak kedveztek, az első helyen továbbjutó ezúttal a Holland csapat volt, hála narancssárga, mókás mezének, mely minden ellenfelet megtévesztett – ahogy írtuk, az „ő meccseiken szinte bármilyen eredmény születhet”. A második helyen pedig a színek hatalmának megfelelően az olaszok végeztek, stratégiát (királykék) és kiegyensúlyozottságot (fehér) sugárzó mezüknek köszönhetően. Innen mindkét továbbjutó csak a negyeddöntőig jutott, hiányzott az erő és szenvedély mezükről, mely a végső győzelemhez elengedhetetlen volt.

A D csoport színpalettája messze a legváltozatosabb volt, más-más kvalitású, így nehezen összemérhető csoportokról árulkodtak a színek. Bár az oroszok meze nem a legszerencsésebb összeállítás volt, ezúttal az a kis szenvedély és fizikai erő érvényesült, melyet a vörös lábszárvédő sugárzott, elnyomva a látszólag domináns józanságot, azaz a fehér mezt. Az oroszokat is megelőzte azonban a korábbi tippünk szerint is „legerősebbnek látszó” spanyol csapat, melyet a szenvedélyt és fizikai erőt sugárzó mez egészen a győzelemig hajszolt.

Vajon tényleg a színek befolyásolták a meccsek kimenetelét, vagy csupán véletlen egybeesés, hogy a színpszichológiai tippek ilyen nagy arányban valóra váltak? Ezt mindenki döntse el maga. Ha felkeltette érdeklődését a színek pszichológiája, további információért kattintson a www.szinekbajnoksaga.hu microsite-ra, melyet az OKI kifejezetten az idei EB idejére hozott létre. A honlapon található kvízek kitöltői és a játékok résztvevői az EB alatt pontokat gyűjthettek, a nyertesek neveit a www.szinekbajnoksaga.hu honlapon megtalálja, a mai napon a fődíj – egy színes nyomtató – nyertesének neve is felkerült a honlapra.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:OKI













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu